از تعطیلی ادارات تا اختلال در ترددها

بارش برف در کردستان اگر چه خوشحالی وصف‌ناپذیری در دل مردم و کشاورزان ایجاد کرده اما به علت ضعف زیرساختی، شهروندان را در تردد در کوچه و خیابان‌های شهر کلافه کرده و رفت و آمد عابرین پیاده و خودروها در سطح شهر و رانندگان در محورهای مواصلاتی استان به کندی انجام می‌گیرد.
تصویر از تعطیلی ادارات تا اختلال در ترددها

به گزارش سایت خبری پرسون، با ورود سامانه جدید بارشی به کردستان از صبح روز گذشته بارش برف آغاز و تمام استان را سفیدپوش کرده و باعث اختلال در ترددهای برون و درون شهری شده است.

این سامانه بارشی از شب گذشته تقویت و چهره‌ای کاملاً زمستانی به استان کردستان به ویژه شهر سنندج بخشیده و از سویی موجب خوشحالی مردم به ویژه روستاییان و کشاورزان شده و از سویی دیگر به‌علت مسدود شدن راه‌ها و اختلال در عبور و مرور در کوچه‌ها و توقف بی‌جای برخی از خودروها باعث نگرانی رانندگان شده ست.

بارش برف که ارتفاع آن در سطح شهر سنندج به 33سانتی‌متر رسیده، همچنین موجب کندی رفت و آمد خودروها در محورهای درون و برون شهری این شهرستان شده و مشکلاتی را برای شهروندان و رانندگان خودروها به وجود آورده است.

کاهش 8 درجه‌ای دما در کردستان

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: با ورود یک سامانه بارشی به غرب کشور، برف و سرما استان کردستان را نیز فرا گرفته و موجب بارش‌ها برف در این مناطق شده است.

رحیم صدیقی با اشاره به اینکه این سامانه بیشتر شهرستان‌های جنوب کردستان را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: این سامانه تا عصر امروز به صورت متناوب به فعالیت خود در این استان ادامه داده و از اواخر امروز کم‌کم از منطقه به ویژه شرق استان خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: با خروج تدریجی این سامانه از منطقه، دمای هوای نیز در استان کردستان بین 3 تا 5 درجه سانتی‌گراد و در روز جمعه این هفته 4 تا 8 درجه کاهش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته بارش برف در کامیاران 40 سانتی‌متر، دهگلان 33، سنندج 33، قروه 30، بیجار 14، دیواندره 10، مریوان 5، سقز 4 و بانه صفر سانتی‌متر بود.

صدیقی تصریح کرد: شهروندان از سفرهای غیرضروری و صعود به ارتفاعات استان کردستان به‌جد خودداری کنند.

زمان‌بندی امتحانات نهایی

در همین زمینه؛ با توجه به تداوم بارش برف، تمام ادارات، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان کردستان و مدارس شهرستان‌های سنندج، کامیاران، قروه و دهگلان در شیفت صبح امروز یکشنبه(25دی ماه) تعطیل شد؛ مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس 115، بخش‌های دارای نوبت کاری و عملیاتی، بیمارستان‌ها و آتش نشانی‌ها تعطیل نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به این تعطیلی، از برگزاری امتحانات هماهنگ پایه نهم ماده 32 خبر داد و افزود: امتحان درس فارسی طبق برنامه زمان‌بندی اعلامی قبلی (امروز یکشنبه ساعت 15) برگزار می‌شود. امتحانات داخلی مدارس شهرستان‌ها و مناطقی هم که اعلام تعطیلی کرده‌اند، با تصمیم شورای مدرسه برنامه‌ریزی و به اطلاع‌ اولیا و دانش‌آموزان رسانده می‌شود. امتحانات داخلی نیز الزاماً باید به صورت حضوری برگزار شود.

هاشم ناظمی‌جلال گفت: به دلیل بارش برف، لغزندگی معابر، برودت هوا و اختلال در تردد و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر تداوم بارش، امروز یکشنبه مدارس شهری و روستایی دوره‌های مختلف تحصیلی شهرستان سنندج در شیفت بعد از ظهر به صورت غیرحضوری است.

ممنوعیت تردد در محورهای کردستان

رئیس پلیس راه کردستان از ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین (تریلر کشنده) در کلیه محورهای ارتباطی استان به علت بارش برف ممنوع خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر جاده‌ها لغزنده و تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

سرهنگ عیسی گوهری، با بیان اینکه هم‌اکنون ماموران پلیس راه در مبادی ورودی محورها مستقر شده و از ورود خودروهای مشمول ممنوعیت در جهت سلامت شهروندان به این محورها جلوگیری می‌کنند، تصریح کرد: رانندگان به هیچ عنوان محورهای استان کردستان را تا قطع بارش‌ها برای سفر انتخاب نکرده و در صورت لزوم بدون همراه داشتن تجهیزات زمستانی راهی سفر نشوند.

رئیس پلیس راه استان کردستان با اشاره به بارش باران و برف در کلیه محورهای مواصلاتی، یادآور شد: رانندگان در این شرایط، باید حداقل سرعت را در نظر گرفته و از گردش‌های بی‌مورد و ناگهانی که موجب از دست رفتن کنترل دیگر رانندگان می‌شود، پرهیز کنند.

بارش برف در کردستان اگر چه خوشحالی وصف‌ناپذیری در دل مردم و کشاورزان ایجاد کرده اما به علت ضعف زیرساختی، شهروندان را در تردد در کوچه و خیابان‌های شهر کلافه کرده و رفت و آمد عابرین پیاده و خودروها در سطح شهر و رانندگان در محورهای مواصلاتی استان به کندی انجام می‌گیرد.

منبع:تسنیم

457124