کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در گیلان در پی تداوم تعطیلی ها

مدیرعامل شرکت گاز گیلان، با توجه به برودت هوا در بخش خانگی افزایش مصرف داریم، اما در مجموع شاهد کاهش مصرف گاز در استان گیلان هستیم.
تصویر کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در گیلان در پی تداوم تعطیلی ها

به گزارش سایت خبری پرسون،عیسی جمال نیکویی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بیش از ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز در استان گیلان مصرف شده است، اظهار کرد: بیش از ۱۹ میلیون مترمکعب در بخش خانگی و تجاری بوده است.

وی با اشاره به کاهش مصرف ۳.۸ درصدی نسبت به ۴۸ ساعت گذشته، افزود: نسبت به یکشنبه هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش مصرف داریم.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان، بخش عمده این کاهش مصرف گاز را مربوط به کاهش ساعت اداری و تعطیلی صنایع و عدم فعالیت جایگاه های سی.ان.جی دانست و تصریح کرد: با توجه به برودت هوا در بخش خانگی افزایش مصرف داریم، اما در مجموع شاهد کاهش مصرف گاز در استان گیلان هستیم.

جمال نیکویی ضمن قدردانی از استانداری گیلان جهت همکاری با شرکت ملی گاز در تداوم کاهش ساعت اداری، اضافه کرد: تعطیلی جایگاه های سی.ان.جی فعلا ادامه دارد، زیرا در برخی از سرشاخه ها شاهد قطع گاز در بخش خانگی هستیم که با نظر کمیته مدیریت بحران و شرکت ملی گاز و شورای عالی امنیت ملی، اجازه برقراری گاز صنایع وجود ندارد و اولویت با مصارف خانگی است.

وی با بیان اینکه با خروج صنایع از مدار در گیلان قطع گاز خانگی نخواهیم داشت، گفت: از مردم می خواهیم صرفه جویی داشته باشند تا به خانوارهای انتهایی خطوط انتقال نیز گازرسانی داشته باشیم.

منبع:ایسنا

457362