برگزاری ویژه برنامه های مختلف همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن و مادر در گیلان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: در قالب ستاد بزرگداشت هفته زن، ۲۰۰ برنامه با محوریت تجلیل از همسران جانبازان در استان گیلان برگزار خواهد شد.
تصویر برگزاری ویژه برنامه های مختلف همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن و مادر در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون، زهرا یعقوب نژاد پیش از ظهر یکشنبه در دهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از ۳۵۰ نفر از همسران و خانواده شهدا گفت: پویشی برای تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهدا در سطح شهرستان‌ها طی هفته جاری خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۳۶ مادر شهید در گیلان داریم، افزود: هزار و ۳۸۴ همسر شهید و ۲۱ هزار و ۵۰۶ همسر جانباز در گیلان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد برنامه‌های امسال تجلیل از همسران جانبازان که پرستاران واقعی همسران خود هستند است، بیان کرد: در قالب ستاد بزرگداشت هفته زن، قالب بر ۲۰۰ برنامه را در استان تدارک دیده‌ایم.

یعقوب نژاد ادامه داد: تجلیل از مادران و بانوان ورزشکار، تجلیل از زنان و مادران فعال فرهنگی، برنامه‌هایی در قالب افتتاح نمایشگاه بانوان کارآفرین در سطح استان از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته زن است.

تدوین دانشنامه دفاع مقدس با همکاری دانشگاه گیلان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در این جلسه محور اصلی تدوین دانشنامه دفاع مقدس را شهدا و اشخاص دانست و بیان کرد: در حال پیگیری ثبت مکتب ۱۹۸ شهدای شاخص استان هستیم.

حسن حبیبی با اشاره به اینکه در کارگروه شهدا و اشخاص بیشترین دستاوردها را داریم ادامه داد: امیدواریم با همکاری دانشگاه گیلان بتوانیم دانشنامه دفاع مقدس را تدوین کنیم و در اختیار مردم استان قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

457125