اخبار منتخب استان‌ها

رئیس اداره محیط زیست لامرد خبر داد

نذر_طبیعت در لامرد فارس

به همت موسسه نذر طبیعت وطن ما و همکاری انجمن زمین و زندگی علامرودشت عملیات لوله گذاری و آبرسانی به تنگ کنگلی در لامرد فارس در تاریخ 17 شهریور ماه سال جاری انجام شد.
آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمانشاه؛

قاتل زنجیره ای جان 3 کرمانشاهی را گرفت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با احتساب موارد فوت در 24 ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به 544 نفر رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد:

تجهیز تاکسی‌های شیراز به سیستم پرداخت غیرنقدی تا سه ماه آینده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد که
تمام تاکسی‌های این کلانشهر به سیستم پرداخت کرایه غیر نقدی با استفاده از کارت شتابی و شهروندی تا سه ماه آینده مجهز می‌شوند.
به همت کارکنان شرکت گاز استان فارس و در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی، 200 بسته لوازم‌التحریر در مرحله دوم کمک‌های مومنانه تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه عدم تخصیص به موقع اعتبارات و گرانی‌های مواد اولیه موجب شده تا نتوانیم به برنامه پیش‌بینی شده سالانه تجهیز اراضی استان به سامانه آبیاری‌های نوین برسیم، گفت: ٧٠ درصد هزینه‌های سامانه‌های نوین آبیاری بابت لوله است.
سرپرست واحد صنایع کشاورزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان

راه اندازی مجدد کارخانه ارسن لبن شهرستان ارسنجان

سرپرست واحد صنایع کشاورزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان طی جلسه ویدئو کنفرانسی که با حضور معاون وزیر کشور،استاندار فارس،فرماندار شهرستان ،سرپرست جهاد کشاورزی ومدیر عامل شرکت تعاونی بهورزان فرهنگی ارسنجان تشکیل شد، خبر از راه اندازی مجدد کارخانه ارسن لبن این شهرستان داد.
دادگاه رسیدگی به اتهامات دو تن از متهمان اخفای درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی، فرار مالیاتی و پولشویی در شعبه 101 دادگاه کیفری دو شیراز و به تصدی دادرس این شعبه، قاضی امیر بذرگر، و با حضور متهمان و وکلای آنها، نماینده دادستان و نمایندگان اداره کل امورمالیاتی استان فارس برگزار شد.
حدود یک هفته بود که با کاهش شاخص های بورس، عمده سرمایه ها به سمت بازار خودرو متمایل شد و این بازار رونق گرفت اما به یک باره قیمت خودروها به شکل نجومی افزایش پیدا کرد. افزایش قیمت های عجیب و غریب و ترمز بریده در بازار خودرو دیروز هم ادامه یافت، به گونه ای که در بجنورد شاهد افزایش 20 تا 30 میلیونی و حتی بیشتر قیمت برخی خودروها بودیم.
سرپرست واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان

کارگاه آموزشی کشت زعفران در ارسنجان برگزار شد

سرپرست واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از برگزاری کارگاه آموزشی کشت زعفران با همکاری اداره ترویج و مرکز فنی وحرفه ای این شهرستان خبر داد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان کرمانشاه؛

آمادگی 114 پایگاه و درگاه غیرحضوری برای دریافت کمک های خیران کرمانشاهی در شور عاطفه ها

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال شور عاطفه ها طی روزهای 22 شهریور تا 11 مهر ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می شود، گفت: 110 پایگاه حضوری و چهار درگاه غیرحضوری آماده دریافت کمک های خیران کرمانشاهی در شور عاطفه های سال جاری است.
مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث شد که بسیاری از مهد کودک های استان تعطیل شوند افزود: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا و ترس خانواده ها از حضور فرزندشان در کلاس ها تعداد زیادی از مدیران و موسسان مهدهای شیراز و استان درخواست تعطیلی موقت دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: با هدف بهبود فضای تحصیل دانش‌آموزان عشایر در این استان، ۱۲ باب کلاس پیش ساخته برای جایگزین شدن به‌جای کلاس‌های چادری، تامین و امروز به نقاط مورد نظر ارسال شد.
افتتاح تخت بیمارستانی توسط وزیر بهداشت در فارس؛

افتتاح ۵۳ واحد بهداشتی و درمانی توسط وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز ۵۳ مرکز بهداشتی، درمانی را در استان های خوزستان و فارس افتتاح کرد و گفت: امسال برای اولین بار در تاریخ ایران ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی را افتتاح می کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: برآوردها نشان می‌دهد که در ۱۰ سال آینده برای آمادگی در مقابل سوانح و بحران‌ها و پاسخگویی به آنها به ۱۲۰۰ پایگاه امداد و نجات در سراسر کشور نیاز است.

پوستر جشنواره ملی حماسه گویان با حضور مسئول برنامه شب های خاطره حوزه هنری کل کشور و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان اصفهان در دفتر رئیس حوزه هنری این استان رونمایی می شود.