افتتاح سینما نایسر در دهه فجر

ناحیه منفصل شهری نایسر با جمعیت بیش از ۸۰ هزار نفر در چند کیلومتری سنندج یکی از محلات پرجمعیت با مشکلات متعدد بوده که اکنون صاحب سینما می‌شود.
تصویر افتتاح سینما نایسر در دهه فجر

به گزارش سایت خبری پرسون، امین مرادی با اشاره به برنامه‌های محوری حوزه هنری در خصوص توجه به مناطق کم برخوردار اظهار داشت: عملیات ساخت دو سالن سینمایی مجهز به امکانات روز در نایسر به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این پروژه که از ابتدای امسال عملیات اجرایی آن آغاز شده دو سالن سینمایی با تجهیزات و امکانات روز سینمایی از جمله سیستم صوت و تصویر حرفه‌ای و پرجکش لیزری در سرای محله نایسر در مدت زمان کمتر از یک‌سال تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در خصوص زمان آغاز فعالیت این دوسالن گفت: با هماهنگی انجام شده در ایام مبارک دهه فجر با حضور مسئولین استانی و کشوری پخش فیلم در این دو سالن آغاز و همشهریان عزیز در نایسر از امکانات این دو سالن بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: با شروع فعالیت این دو سالن سینمایی تعداد سالن‌های سینمایی حوزه هنری در استان کردستان به 15 سالن با ظرفیت یک هزار و 867 صندلی ارتقا پیدا کرده و سرانه صندلی سینمایی در استان نیز به دو هزار و 203 صندلی می‌رسد.

مرادی توسعه زیرساخت‌های فرهنگی وهنری را به عنوان یک ضرورت مهم در استان قلمداد کرد و گفت: با گسترش و توسعه این زیرساخت‌ها به ویژه در مناطق کم برخوردار استان ضمن تقسیم عادلانه امکانات و ارتقا شاخص‌های فرهنگی و هنری، بستر اصلی توسعه همه جانبه در استان فراهم می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان از آمادگی حوزه هنری در زمینه ایجاد زیرساخت‌های سینمایی در دیگر شهرستان‌های استان خبر داد و یادآور شد: هم‌اکنون پردیس سینمایی بهمن سنندج با 7 سالن سینمایی و 918 صندلی، پردیس سینمایی مهر سقز با سه سالن سینمایی و 489 صندلی و پردیس سینمایی آزادی بیجار با 338 صندلی و سینما کردستان مریوان با 336 صندلی در استان فعال است.

ناحیه منفصل شهری نایسر با جمعیت بیش از 80 هزار نفر در چند کیلومتری سنندج یکی از محلات پرجمعیت با مشکلات متعدد بوده که ساکنان ان از ضعف امکانات و خدمات رنج می‌برند.

منبع:تسنیم

458364