معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

تدوین سند جامع خرمای کشور

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از تدوین سند جامع خرمای کشور خبر داد و گفت:در بحث سرمایه در گردش برای فعالان خرما، با هماهنگی و قول مساعد بنیاد برکت، ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش با اولویت پرداخت به فعالان خرما تامین می‌شود.
تصویر تدوین سند جامع خرمای کشور

به گزارش سایت خبری پرسون،علی باستین چهارشنبه ۲۸ دی در آیین برپایی میز خرما در اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه چالش‌ها و مسائل خرما باید دغدغه مسئولان کشور و استان باشد اظهار کرد: نخلداران و تولیدکنندگان خرما، از مسئولان توقع حمایت و پشتیبانی دارند و همه باید کمک کنیم تا این عزیزان مشکل معیشتی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیازمند توجه بیشتری است افزود: بخش خصوصی پیشران اقتصاد کشور است و ما باید کمک کنیم تا مشکلات این بخش رفع شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر به برخی مشکلات صادرکنندگان خرما و محصولات کشاورزی اشاره و خاطر نشان کرد: برگشت ارز حاصل از صادرات و اصلاح قوانین در حوزه صادرات از خواسته‌های بخش خصوصی است که باید رسیدگی و رفع شود.

باستین با اشاره به اینکه تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان و فعالان خرما امری ضروری است تصریح کرد: پرداخت تسهیلات از راهکارهای رفع این مشکل است که بانک‌ها باید همکاری مستمر و موثرتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: در بحث سرمایه در گردش برای فعالان خرما، با هماهنگی و قول مساعد بنیاد برکت، ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش با اولویت پرداخت به فعالان خرما تامین می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر افزود: اصلاح شبکه توزیع خرما و توسعه بازارهای جدید خرما و صادرات این‌محصول نیز از مطالبات بخش خصوصی است که باید محقق شود.

باستین تصریح کرد: توسعه صنایع بسته بندی و صنایع تبدیلی وابسته به خرما نیز از دیگر مواردی است که پیگیر هستیم و ان‌شاءالله نتایج خوبی حاصل می‌شود.

وی تاکید کرد: انجمن خرما و صمت و جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی، کمک کنند تا وضعیت خرما بویژه در بحث صادرات بهبود یابد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از تدوین سند جامع خرمای کشور خبر داد و گفت: سند جامع خرمای کشور، تدوین شده و باید در تامین مالی و سایر شرایط، دولت و مجلس کمک کنند تا به نتیجه مطلوب برسد.

منبع:ایسنا

457973