توزیع ۱۰ پنل خورشیدی بین عشایر بروجرد

رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت:این پنل های خورشیدی به منظور رفاه حال عشایر و با هدف پیشگیری از قطع درختان و تخریب محیط زیست و در مناطق عشایری فاقد برق توزیع شده است.
تصویر توزیع ۱۰ پنل خورشیدی بین عشایر بروجرد

به گزارش سایت خبری پرسون،نوراله مصطفی نژاد روز شنبه اظهار داشت: برای هر پنل خورشیدی ۲۰ میلیون تومان هزینه شده که سهم هر خانوار یک میلیون و ۸۰ هزار تومان است و مابقی هزینه را دولت پرداخت می کند.

وی افزود: این پنل های خورشیدی منظور رفاه حال عشایر و با هدف پیشگیری از قطع درختان و تخریب محیط زیست و در مناطق عشایری فاقد برق شامل مناطق گرین، هفت چشمه، مله تخت و سرون شهرستان به منظور تامین برق و روشنایی توزیع شده است.

رییس اداره امور عشایر بروجرد یادآور شد: همانگونه که عشایر به آب آشامیدنی سالم نیاز دارند برق نیز از دیگر اولویت های آنها است که با رساندن انرژی برق به سیاه چادرهای عشایر می توان ضمن پاسخگویی به این نیاز در آنها به حفظ محیط زیست هم کمک کرد.

مصطفی نژاد بیان کرد: این پنل ها قابلیت فرآوری ۱۰۰ وات برق را دارند و می توانند روشنایی حداقل ۱۰ شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تامین کنند.

وی یادآور شد: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند که هر گونه کمک در حل مشکلات این قشر از جامعه به نوعی حمایت از تولید به شمار می رود.

منبع:ایرنا

459750