ارزآوری طرح دیپلماسی مهارتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: این طرح خود زمینه‌ساز انتقال فرهنگ ایرانی و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است، با وجود آنکه دبیرخانه طرح دیپلماسی مهارتی در گلستان واقع است اما هنوز موفق به ارتباط با کشور همسایه نشدیم.
تصویر ارزآوری طرح دیپلماسی مهارتی

به گزارش سایت خبری پرسون،سید رضا نظری امروز شنبه ۸ بهمن در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: با توجه به استحکام بنای مدارس و مراکز غیردولتی توسط کمیته فنی تعیین‌شده توسط شورای آموزش و پرورش و همچنین عدم امکان تایید فضاهای مذکور توسط اداره‌کل نوسازی مدارس مقرر شد فضاهایی که براساس مفاد ماده سه دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی با نظر شرکت‌های ذی‌صلاح، مستحکم و یا مشمول مقاوم‌سازی تشخیص داده شدند تنها برای یک سال مجوز فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: مدارس و مراکز غیردولتی ناایمن و مشمول مقاوم‌سازی حداکثر یک سال تحصیلی(امسال) با حفظ ظرفیت سال قبل و مشروط به اطلاع‌رسانی کامل به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در خصوص وضعیت استحکام بنا مجوز فعالیت دارند و برای سال آینده نیز باید تدبیری برای وضعیت مدرسه خود بیاندیشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در ادامه به اجرای طرح نماد و اوان کودکی(پاک) در استان گلستان اشاره کرد و افزود: طرح نماد و اوان کودکی(پاک) از کارهای بزرگی است که در حال پیگیری است، همه شهرستان‌ها طرح نماد را پیگیری می‌کنند و طرح پاک نیز به عنوان یک طرحی که در کشور جا باز کرده مطرح است و از مهر سال آینده کشوری خواهد شد.

نظری با اشاره به نهادینه‌سازی گفتمان‌سازی سوادآموزی، گفت: نباید در جامعه امروز هیچ فرد بازمانده از تحصیل و بی‌سواد وجود داشته باشد و بی‌سوادی باید به طور کامل ریشه‌کن شود، در حالی که در سنوات گذشته برخی از دولت‌ها جشن بیسوادی برگزار کردند اما امروز تعداد افراد بی‌سواد حاکی از مسئله دیگری است.

وی بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها در حوزه سوادآموزی تاکید کرد و یادآور شد: ما از گروه‌های جهادی در همه مباحث استفاده می‌کنیم که کمک بزرگی برای آموزش و پرورش محسوب می‌شود، با توجه به کمبود شدید آموزش‌دهنده و سیاست‌های تحولی سازمان نهضت سوادآموزی حضور و نقش‌آقرینی حلقه‌های میانی برای جبران آموزش‌دهنده موردنیاز در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان تاکید کرد: در سال‌های گذشته برون‌سپاری برخی امورات ۲۳ میلیارد بدهکاری روی دست آموزش و پرورش گذاشته بود که امسال با تدابیر اتخاذ شده، ۱۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی در امورات مختلف انجام شده است.

نظری با اشاره به اینکه گلستان دبیرخانه طرح دیپلماسی مهارتی است، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰ دبیرخانه کشوری در گلستان تشکیل شده که یکی از آنها، دبیرخانه طرح دیپلماسی مهارتی است، طرح دیپلماسی مهارتی یک کار نو و فاخری است که از استان گلستان کلید خورده و طرح تاسیس هنرستان‌های مشترک بین ایران ترکمنستان و برگزاری جشنواره‌های بزرگ در حوزه دیپلماسی مهارتی با کشورهای همسایه از جمله اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه طرح دیپلماسی مهارتی برای استان گلستان ارزآوری به همراه دارد، تصریح کرد: این طرح خود زمینه‌ساز انتقال فرهنگ ایرانی و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است، با وجود آنکه دبیرخانه طرح دیپلماسی مهارتی در گلستان واقع است اما هنوز موفق به ارتباط با کشور همسایه نشدیم.

فرهاد سمیعی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان نیز در این جلسه با اشاره به پتروشیمی گلستان اظهار کرد: گاهی اوقات همت و تمرکز ویژه‌ای بر روی موضوع خاصی اتفاق می‌افتد و با تحقق آن بخش عمده‌ای از مردم گلستان از عواید و مواهب آن بهره‌مند می‌شوند که یکی از این موضوعات همان پروژه پتروشیمی گلستان است که مورد توجه ویژه استاندار است، دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش نیز باید با این رویکرد کار کنند

وی فقدان اردوگاه نشاط در گلستان را ناشی از عدم تخصیص اعتبارات در سطح استانی و ملی دانست و افزود: باید برای این مهم تدبیری اتخاذ شود، اینکه دانش‌آموزان نخبه در رویدادهای مختلف دانش‌آموزی در مدرسه اسکان پیدا می‌کنند زیبنده گلستان نیست و باید در ایجاد خوابگاه‌های دانش‌آموزی در استان گلستان تسریع شود و برای مسئولان امر برای رفع موانع پیش‌روی آن تلاش کنند.

منبع:ایسنا

459722

مطالب مرتبط