از بین رفتن یکی از گوزن‌های زرد ایرانی در لرستان

مدیر روابط‌ عمومی اداره کل حفاظت از محیط‌زیست لرستان گفت: یکی از گوزن‌های مرکز احیا و پرورش گوزن زرد ایرانی در مجتمع کشت و صنعت این استان تلف شد.
تصویر از بین رفتن یکی از گوزن‌های زرد ایرانی در لرستان

به گزارش سایت خبری پرسون،محمدنبی حسنوند، با تائید تلف‌ شدن یکی از گوزن‌های مرکز احیا و پرورش گوزن زرد ایرانی در مجتمع کشت و صنعت لرستان، اظهار داشت: یکی از این گوزن‌ها تلف‌ شده است.

وی گفت: علت تلف‌شدن یکی از گوزن‌های زرد لرستان را در قالب یک اطلاعیه اعلام خواهیم کرد.

نخستین و بزرگ‌ترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی دهم آذرماه امسال با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور در استان لرستان افتتاح شد.

علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان در آیین افتتاح نخستین و بزرگ‌ترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی با بیان اینکه در مرحله نخست چهار گوزن زرد را به این سایت آورده‌ایم و بنا داریم که تعداد آن‌ها را به 12 گوزن برسانیم، اظهار داشت: این گوزن‌ها زمانی که تکثیر پیدا کنند قابلیت رهاسازی در مناطق مختلف این استان را دارند.

گوزن‌های سایت مجموعه کشت و صنعت فجر صفا شامل 2 جفت نر و 2 جفت ماده بودند که از دشت ناز ساری به لرستان برای پرورش و تکثیر منتقل شدند. این موضوع در حالی است که پیش‌ از این کارشناسان حوزه محیط‌زیست پروژه احیای «گوزن زرد» در این استان را طرحی محکوم‌به شکست اعلام کرده بودند.

منبع:تسنیم

459762