اخبار منتخب استان‌ها

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان خبر داد؛

بیش از ۱۲هزار بازدید توسط بازرسان بهداشت محیط در همه‌گیری کووید۱۹

دکتر دمیریان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان بیش از 12459 مورد بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان بهارستان در دوران کرونا به عمل آمد.
معاون أموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

آموزش؛ رسالتی که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز متوقف نمی‌شود

بیش از هفت ماه پیش دنیا با تحولی شگرف مواجه شد که وقوع آن با پیامدهایی که در پی داشت، بشر امروز را غافلگیر کرد. تحولی که تمامی ابعاد زندگی یکایک ما را دگرگون کرد، تحولاتی که شاید بیشتر طعم تلخی آن به کام بشر احساس شد، اما هر کجا ذهن خلاق و ایده نوینی وجود داشت، این تهدید به یک فرصت تبدیل شد.
رئیس امور فنی جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد:

بالا آمدن کم‌سابقه سطح ایستابی در اراضی قیروکارزین

رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از بالا آمدن سطح ایستابی در دشت کارزین از بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و گفت: این موضوع تهدیدی جدی برای کشاورزی و باغداری در دشت کارزین است.
استاندار مرکزی با بیان این‌که "۱۰ واحد صنفی استان مرکزی به سبب عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهر و موم شدند" گفت: نظارت بر رعایت دستورات بهداشتی در ناوان حمل و نقل عمومی استان مرکزی افزایش می‌یابد
در دیدار نماینده مردم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در خصوص وضعیت منطقه، مسایل بودجه ای دانشگاه، نیروی انسانی و ... بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: آبرسانی سیار اساسا یک اقدام در زمان بحران بوده و با هدف "مدیریت بحران" انجام می‌شود، اما این امر در حوزه اداره کل امور عشایر به یک شرح وظیفه روزانه و دائمی تبدیل شده است.
رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان این‌که کشور همیشه نیازمند فرهنگ جهادی دفاع مقدس است، گفت: مشکل مردم با بروکراسی‌های اداری و کاغذی حل نمی‌شود بلکه با همت و اراده حل می‌شود که از صدها کاغذ و صورت جلسه بهتر است.
ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

تعداد مرگ و میر در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به این‌که در پیک سوم شیوع کرونا، تعداد بیماران بستری و بد حال بیشتر شده است گفت: در این دوره بیشتر جوانان در گیر می‌شوند و میانگین در گیری بیماری در کشور ۱۲/۷ است که این آمار در کرمانشاه ۱۲/۹ است، اما خوشبختانه تعداد مرگ و میرها در استان کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است.
در پی انتشار خبر تلف شدن 300 راس از گونه نادر جانوری در لارستان فارس در یکی از خبرگزاری‌های محلی، رئیس محیط زیست این شهرستان با تکذیب خبر اظهار کرد: در سال جاری بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک به حیات وحش مناطق تحت مدیریت این شهرستان سرایت نکرده است.
آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته؛

یکه تازی کرونا جان 3 کرمانشاهی را گرفت

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در شبانه روز گذشته ۵۱ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به ۴۴۰۱ نفر رسید.