پیش بینی هواشناسی کرمانشاه دوشنبه 7 فروردین 1402

گزارش هواشناسی کرمانشاه دوشنبه 7 فروردین 1402 حاکی از بارش های فراوان است.
تصویر پیش بینی هواشناسی کرمانشاه دوشنبه 7 فروردین 1402

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه‌ای ناپایدار از امروز(پنجم فروردین) به کرمانشاه خبر داد که بارش‌های خوبی برای سطح استان به همراه دارد.

علی محمد زورآوند با اشاره به سامانه بارشی که جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: این سامانه از اواخر امروز وارد استان شده و فعالیت آن تا روز سه‌شنبه (هشتم فروردین) ادامه دارد.

وی اوج فعالیت این موج را مربوط به روزهای یکشنبه و دوشنبه دانست و خاطرنشان کرد: بارش‌های روز یکشنبه گسترده بوده و تمام سطح استان را در برمی‌گیرد، اما بارش روز دوشنبه عمدتا مربوط به نواحی غربی استان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه کاهش دمای روزانه به میزان چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد، احتمال رواناب و تگرگ، وزش باد و رعد و برق را از پیامدهای فعالیت این سامانه ناپایدار اعلام کرد.

زورآوند تاکید کرد: با عبور این موج بارشی طی روزهای چهارشنبه تا تاپایان هفته پدیده جدی جز رگبار خفیف و پراکنده نخواهیم داشت.

وی اشاره‌ای هم به وضعیت بارش‌های استان در فصل بهار داشت و گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بارش فروردین ماه به اندازه نرمال باشد و در اردیبهشت نیز بارش در حد نرمال و حتی بیشتر را داشته باشیم، اما در خرداد در بلندمدت هم بارش چندانی نداریم و امسال نیز روند همینگونه خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه یادآور شد: با عبور موج ناپایداری که در هفته جاری داریم، به نظر می‌رسد برای هفته آتی بارش چندانی در سطح استان نداشته باشیم و پس از آن بارش‌های مناسبی دوباره در استان رخ دهد.

منبع:ایسنا

478570