پیش بینی هواشناسی ایلام جمعه 4 فروردین 1402

گزارش هواشناسی ایلام جمعه 4 فروردین 1402 حاکی از نفوذ سامانه بارشی است.
تصویر پیش بینی هواشناسی ایلام جمعه 4 فروردین 1402

به گزارش سایت خبری پرسون، کارشناس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت‌: سامانه بارشی از اواخر وقت روز شنبه (۵ فروردین) به آسمان استان نفوذ می کند.

احسان احمدی نژاد کارشناس سازمان هواشناسی استان ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از اواخر وقت روز شنبه ۵فروردین ماه سامانه بارشی همراه با شاخصهای ناپایداری همرفتی به اسمان استان نفوذ می کند.

وی افزود: وزش باد شدید، رگبار و رعدو برق، در نواحی مستعد تگرگ، مه در گردنه ها وکاهش دما احتمال بارش پراکنده برف درارتفاعات از مخاطرات این سامانه بارشی در استان است.

کارشناس هواشناسی ایلام ادامه داد: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن و طغیان رودخانه ها، خطر اصابت صاعقه، اختلال در تردد و احتمال اسیب به سازه های سبک از قبیل تابلوهای تبلیغاتی و‌چادرهای مسافرتی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

احمدی نژاد در پایان ضمن اعلام آمادگی به دستگاه های عضو‌ستاد مدیریت بحران، به توصیه های ایمنی در این رابطه پرداخت و گفت: عدم اتراق در حریم مسیرها، رودها، عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از رانندگی غیرضرور و‌انجام رانندگی ایمن در صورت ضرورت و تحکیم سازه های سبک از قبیل چادر های مسافرتی از جمله نکات ایمنی و مهمی است که هم استانی هاو میهمانان عزیز نوروزی باید رعایت کنند.

منبع:فارس

478425