پیش بینی هواشناسی همدان شنبه 5 فروردین 1402

گزارش هواشناسی همدان شنبه 5 فروردین 1402 حاکی از بارش رگباری باران است.
تصویر پیش بینی هواشناسی همدان شنبه 5 فروردین 1402

به گزارش سایت خبری پرسون، کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی ناپایدار از عصر شنبه رگبار باران بهاری، آذرخش و تگرگ برخی از نقاط این استان را فرا می‌گیرد.

روح الله زاهدی روز جمعه اظهار داشت: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده آفتابی و نسبتا پایدار پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روند افزایش دما به دلیل وضعیت پایدار جوی و کاهش ابرناکی در مناطق مختلف استان تا روز یکشنبه ادامه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: وضعیت آب و هوایی استان همدان از بعد از ظهر شنبه تا دوشنبه با گذر امواج ناپایدار از فراز استان در بعضی ساعات افزایش ابر و در نقاط مختلف استان بارش های رگباری با احتمال رعد و برق و تگرگ گاهی وزش باد موقت پیش بینی می شود.

زاهدی ادامه داد: فعالیت این سامانه از روز سه شنبه کاهش یافته و بارش ها تعدیل می شود و در برخی نقاط بارش های خفیف و پراکنده پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: نهاوند و همدان با ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و صفر درجه سانتیگراد ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع:ایرنا

478502