پیش بینی هواشناسی اصفهان دوشنبه 7 فروردین 1402

گزارش هواشناسی اصفهان دوشنبه 7 فروردین 1402 حاکی از رگبارهای بهاری است.
تصویر پیش بینی هواشناسی اصفهان دوشنبه 7 فروردین 1402

به گزارش سایت خبری پرسون، کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز رگبارهای بهاری در نیمه غربی استان از امشب و فراگیر شدن بارش‌ها در سطح استان طی ۷۲ ساعت پیش رو خبرداد.

مینا معتمدی با بیان اینکه امشب در نواحی غربی استان اصفهان افزایش ابر و رگبارهای بهاری را شاهد هستیم، اظهار داشت: از فردا یکشنبه با نفوذ سامانه بارش‌زا از غرب و جنوب استان، وزش باد به نسبت شدید و بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ آغاز می‌شود و به تدریج تمامی مناطق استان را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها تا روز سه شنبه هشتم فروردین به طور متناوب در سطح استان ادامه خواهد داشت، افزود: بارندگی در شهر اصفهان و نواحی مرکزی را از فردا عصر و ساعات شب تا صبح دوشنبه انتظار داریم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا چهار درجه افزایش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به هفت درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: بوئین میاندشت با دمای یک درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با دمای ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی اصفهان درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی

اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز شنبه پنجم فروردین ماه نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در این استان طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که احتمال خسارت گسترده بر اثر فعالیت یک پدیده جوی وجود دارد و اقدام برای جلوگیری از خسارات احتمالی ضروری است.

بر اساس اطلاعیه روز شنبه هواشناسی استان از فردا یک‌شنبه ۶ فروردین ماه وارد استان شده و فعالیت آن مناطق غرب، شمال غرب و شرق استان از جمله شهرستان‌های فریدون‌شهر، چادگان، داران، خوانسار، نطنز، میمه، نائین، چوپانان، سمیرم و بوئین میاندشت را فرا می‌گیرد.

بارش‌های رگباری و رعد و برق، ریزش تگرگ، بارش برف در مناطق کوهستانی و وزش باد شدید موقت و مه آلودی هوا بر اثر فعالیت این سامانه بارشی در مناطق مختلف استان محتمل است و بارش طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (هفتم و هشتم فروردین) در شهرستان‌های فریدون‌شهر، داران، خوانسار، بوئین میاندشت، میمه، نطنز، نائین، چوپانان، کاشان، آران و بیدگل و اردستان پیش‌بینی شده است.

هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها و رگبار برف و صاعقه، و اختلال در تردد جاده‌ای، ریلی و هوایی استان طی ۷۲ ساعت آینده هشدار داده و توصیه کرده است که هموطنان در صورت تردد بین شهری با خودرو شخصی تجهیزات لازم همراه داشته باشند و از اتراق کردن و نزدیک شدن به رودخانه‌ها و یا فعالیت کوهنوردی طی این مدت خودداری کنند.

در این اطلاعیه بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای برف روبی جاده‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبراهه‌ها تاکید شده است.

منبع:مهر

478595