اخبار منتخب استان‌ها

آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته؛

موج سواری کرونا قاتل جان 3 کرمانشاهی شد

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته 82 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد مورد بیمار بستری 70 نفر تست کرونا آنها مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 4501 نفر رسید.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با آغاز صیادی از ابتدای مهر ماه از دریاچه سد سلمان فارسی این شهرستان پیش بینی می شود 170 تن ماهی گرمابی از این دریاچه صید و روانه بازار شود.
دبیر هیات دو و میدانی خوزستان خبر داد:

تیم دو و میدانی خوزستان بر سکوی سوم لیگ کشور

پویا گفت: تیم دو و میدانی شهرداری گتوند به عنوان نماینده استان خوزستان با کسب ۴۰ امتیاز در مرحله نخست لیگ کشور در جایگاه سوم ایستاد تا دو و میدانی خوزستان نیز جایگاه خود را بیش از پیش پررنگ کند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان:

جان باختن 21 تن بر اثر سقوط از ارتفاع

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: پنج ماهه نخست امسال ۲۱ تن شامل پنج زن و ۱۶ مرد بر اثر سقوط از ارتفاع جان باختند.
مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

بازسازی و ارتقاء دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان سنقر

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی کرمانشاه گفت: بازسازی اساسی و ارتقاء ظرفیت تولید دستگاه اکسیژن ساز مرکزی بیمارستان سنقر به انجام رسید
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

مرکز جامع ناباروری استان همدان افتتاح می شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از افتتاح مرکز جامع ناباروری استان همدان تا بهمن ماه سال جاری خبر داد.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز خبر داد:

آغاز به کار اتوبوس کتاب در شیراز

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز از آغاز به کار" اتوبوس کتاب "با هدف ارائه خدمات کتابخانه‌ای به شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد.
شهردار شیراز از کاندیدا شدن این کلانشهر برای کسب عنوان پایتختی کتاب جهان خبر داد و از مسئولان یونسکو خواست با توجه به پشتوانه غنی تاریخی و فرهنگی شیراز فرصتی فراهم کنند که مردم ایران و جهان از طریق شیراز بیش از گذشته با هم گفت‌وگو کنند و زمینه شناخت درست از تفاوت‌ها برای بهتر زندگی کردن فراهم شود.
قهرمانی از فارس که در دل بغداد حماسه آفرید

تعصب و غیرت دوران در وجود شهید دوران

هر بار که به ماموریت می‌رفت، می‌دانست که شاید آخرین باری باشد که پا روی زمین می‌گذارد، ایمان داشت که شهادت تنها راه رسیدن به سعادت است و همین او را تسلی می‌داد و غم ندیدن همسر و فرزند و خانواده را برایش تحمل پذیر می‌کرد. در آخرین روز زمینی بودن، با قلبی مالامال از یاد خدا، بار دیگر خانواده را وداع گفت و راهی آسمان شد تا ثبت کند بر جریده عالم دوام خود.
نقطه آغاز بی توجهی بی کرونا‌;

خراسان شمالی و بحران عدم ارائه آمار کرونا

عدم ارائه آمار مربوط به کرونا در خراسان شمالی باعث شده مردم این استان به بی‌تفاوتی نسبت به این بیماری دچار شوند تا حدی که فقط نیمی از مردم خود را ملزم به استفاده از ماسک می‌دانند.
۱۲ مدرسه با ۲۵ کلاس درس توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم خراسان شمالی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: طبق آمارها هر ماه بصورت میانگین حدود چهار هزار پرونده به دادسرای استان کرمانشاه وارد می شود که می توان درصد قابل توجهی از آن‌ها را از طریق میانجیگری و صلح و سازش مختومه کرد. 

طهران که قدمت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ساله دارد با نام گذاری تهران، نامش را تیران گذاشتند که امروز پایتخت به شهر ما بدهکار است، شهری که به دالان های زیر زمینی و شهر زیر زمینش و بیش از ۸۰۰ درب سنگی دارد نتوانست با صنعت گردشگری پیوند بخورد.