بازگشت واحد شماره یک نیروگاه برق بندرعباس به مدار تولید

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: تعمیرات و بازدید اتاق احتراق واحد شماره یک گازی این نیروگاه، با تلاش شبانه‌روزی کارکنان تعمیرات ظرف مدت ۲۰ روز به‌ پایان رسید.
تصویر بازگشت واحد شماره یک نیروگاه برق بندرعباس به مدار تولید

به گزارش سایت خبری پرسون، داریوش محمودی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: این واحد که جهت انجام تعمیرات دوره‌ای و بازدید اتاق احتراق و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران، از مدار خارج شده بود، پس از اتمام عملیات، مجدد به‌ مدار تولید بازگشت.

وی، هدف از تعمیرات دوره‌ای واحد شماره یک گازی را رفع موانع تولید، درجهت بالابردن راندمان و افزایش تولید عنوان کرد و بیان کرد: این عملیات با تلاش شبانه‌روزی کارکنان تعمیرات ظرف مدت ۲۰ روز به‌ پایان رسید.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تصریح کرد: با شروع فصل گرما و افزایش مصرف برق، اهمیت این انرژی بیشتر و میزان پاسخگویی تولید بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد و در همین راستا به‌ منظور آمادگی واحد یک گازی، جهت مواجهه با پیک تابستان این عملیات زودتر از زمان تعیین شده به‌ پایان رسید.

محمودی خاطرنشان کرد: در این برنامه عملیاتی، تعویض (یاتاقان توربین، لاینرها، کراس‌فایر تیوب‌ها، ریتینرها، سوخت‌پاش‌ها)، بازدید از پره‌های گایدون، سرویس استرینرهای خط لوله گاز، کالیبره کارت‌های اسپیدترونیک، سرویس کولر روغن، شستشوی رادیاتورهای آب، تعویض فیلترهای ژنراتور و ترموکوبل‌های معیوب اگزوز کمپرسور با موفقیت انجام شد.

منبع: ایرنا

479538