پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تا چند روز آینده

گزارش هواشناسی خراسان رضوی تا چند روز آینده حاکی از بارش باران است.
تصویر پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تا چند روز آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: انتظار داریم از ساعات پایانی امشب ۶ فروردین ماه و به تدریج طی فردا دوشنبه بارش‌ها به صورت رگبار و احتمال رعد و برق از نواحی غربی استان آغاز تا چهارشنبه هفته جاری در غالب نقاط ادامه داشته باشد.

زهرا عنایتی در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی خراسان رضوی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از امشب ۶ فروردین ماه با گسترش سامانه ناپایدار بر سطح استان علاوه بر افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد، از ساعات پایانی امشب و به تدریج طی فردا بارش‌ها به صورت رگبار و احتمال رعد و برق از نواحی غربی آغاز و به تناوب تا چهارشنبه هفته جاری در غالب نقاط استان ادامه داشته باشد. همچنین در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

وی افزود: بیشترین حجم بارش‌ها طی دوشنبه و سه شنبه رخ خواهد داد و با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی، ایجاد روانآب و سیلاب در برخی از نقاط مخصوصا ناحیه غربی و برخی از نواحی مرکزی استان وجود دارد. همچنین پیش‌بینی می‌شود این سامانه سبب افزایش شدت وزش باد گاهی شدید شده و در نواحی بادخیز استان با احتمال بروز خسارت همراه باشد.

عنایتی با اشاره به اینکه دمای فعلی مشهد ۱۸ درجه است، بیان کرد: برای امروز در گرمترین ساعات ۲۳ درجه بالای صفر و در سردترین ساعات امشب ۱۰ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی توضیح داد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۲ درجه خنکترین و سرخس با بیشینه دمای ۲۶ درجه گرمترین شهرهای استان بوده‌اند. دمای مشهد در همین مدت بین ۸ و ۲۱ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده توصیه می‌شود، از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی انجام شود.

منبع:ایسنا

478664