اخبار منتخب استان‌ها

امام جمعه بخش مرکزی یزد در مراسم سالروز شهادت سردار سلیمانی؛

آیت الله مصباح یزدی مرزبان تئوریک نظام انقلاب اسلامی بود

آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی در اولین یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن تسلیت ارتحال علامه مصباح یزدی، اظهار کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی مرزبان تئوریک نظام انقلاب اسلامی بود که نقش مهمی در تبین شرایط سیاسی روز ایفا کرده است.
پرونده ویژه پرسون؛ معضلات آموزش آنلاین در استان های ایران/7

روایت کشاورزی که بَرده «صفر» و «یک»‌ شد!

کشاورزی در یکی از روستاهای ممسنی، درآمد شش ماهش را خرج خرید یک گوشی هوشمند کرد تا فرزندش با کمک نرم‌افزار «شاد» بتواند درس بخواند. غافل از آنکه نرم‌افزار کارایی نداشت و بعد از چند ماه، معلمان مدرسه آن روستا تصمیم گرفتند به روش پیشین آموزشی باز گردند!
رئیس شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کردستان در گفت وگو با پرسون:

روان درمانی و مشاوره یک روش درمانی تخصصی است نه یک گپ دوستانه

رئیس شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کردستان، با اشاره به اینکه روان‌درمانی و مشاوره، صرفاً یک روش درمانی تخصصی است نه یک گفت‌وگوی معمولی یا گپ دوستانه، گفت: در دوستی، یک تمرکز متقابل دوطرفه با جنبه‌های مختلف بسیار وجود دارد، در حالیکه در مشاوره تمرکز یک‌طرفه بوده و تنها بر سلامت  مراجع متمرکز می‌شود، دوستان با یکدیگر به گردش و تعطیلات می‌روند اما مشاور و مراجع قطعاً این کار را انجام نمی‌دهند.

گذری در مکتب حاج قاسم؛

آسمانی خاک نشین

یادداشت/ آنگاه که در بصیرت به مرتبه فرقان رسیدی و حقیقت حیات را دریافتی و خوب دانستی که از کجا آمده ای، کجا هستی و به کجا خواهی رفت، بجای آنکه خود را وابسته و دلبسته دنیای فانی نمایی از مؤمنان هم روزگار خود، برای سرای باقی خود تایید صلاحیت می گیری.
امام جمعه موقت یزد در خطبه های این هفته نمازجمعه:

شهید سلیمانی قهرمان و پهلوان واقعی بود/ انتقام سخت در انتظار آمریکائی ها

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: سردار سلیمانی یک قهرمان و پهلوان واقعی برای ما و همه مردم جهان بوده و یک مکتب فکری و هویت وصف‌ناشدنی برای ظلم‌ستیزی است.
به مناسبت ایام فاطمیه تا کنون سه قصاص در شهرستان ممسنی مورد بخشش اولیای دم قرار گرفته است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان خبر داد:

فرونشست دشت در شرق استان کردستان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان از فرونشست یکی از دشت های شرقی این استان خبر داد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان همدان:

نماز جمعه فردا در ۶ شهرستان استان اقامه می شود

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان همدان گفت: فردا ۱۲ دی ماه نماز جمعه در ۶ شهرستان همدان، ملایر ، نهاوند ، بهار، تویسرکان و فامنین برگزار می شود.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور در چهارمین دوره آموزشی مجریان انتخابات ۱۴۰۰ که به میزبانی استان یزد برگزار شد، گفت: تلاش وزارت کشور برگزاری انتخابات با مشارکت گسترده، امنیت کامل و تامین سلامت مردم، ناظران و دست اندرکاران اجرایی انتخابات است.
معاون اول رییس جمهور گفت: مشاهده کوله بران بسیار دردآور و نگران کننده است و باید به دنبال راهکارهایی باشیم تا با ساماندهی فعالیتهای تجارت مرزی، هم کوله بری ساماندهی و هم معیشت و زندگی مردمی که از این راه امرار معاش می کنند، تأمین شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: احیا و توسعه جنگل‌ها و گونه‌های گیاهی مختلف یکی از اقدامات مهم منابع طبیعی این شهرستان است.چرای بی‌رویه، سودجویی و آتش سوزی باعث از بین رفتن مراتع و جنگل در این شهرستان شده‌ است
تفاهم‌نامه چهارجانبه برای نخستین بار میان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اصناف بوشهر برای توانمندسازی مهارتی و اشتغال مددجویان این استان پس از آزادی از زندان امضا شد.

با همکاری مردم و تدبیر مسئولان رقم خورد؛

ثبت روز بدون فوتی کرونا در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: خوشبختانه در شبانه روز گذشته فوت بیماری به دلیل ابتلا به کرونا در استان ثبت نشده است.
حجت الاسلام عباس عربیان گفت: شهید سلیمانی در ظاهر یک نظامی ارشد بود ولی در بُعد سیاسی می توان وی را یک رایزنی سیاسی و یک دیپلمات کامل و مجرب دانست تا جایی که در حین مبارزه با تروریسم در منطقه در مسائل سیاسی نیز عملکردهای مهمی در کارنامه خویش داشتند.