مزایای مطبوعات برای کانال‌های مجازی بیش از پنج هزار کاربر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه اخیراً کانال‌های مجازی می‌توانند مجوز دریافت کنند،گفت: کانال‌های مجازی با بیش از پنج هزار کاربر می‌توانند از مزایای مطبوعات بهره‌مند شوند.
تصویر مزایای مطبوعات برای کانال‌های مجازی بیش از پنج هزار کاربر

به گزارش سایت خبری پرسون، از خرم‌آباد، اعظم روانشاد، ظهر امروز شنبه، در جلسه اعطای احکام هیئت‌منصفه مطبوعات لرستان با بیان اینکه اعضای هیئت‌منصفه رسیدگی به جرایم مطبوعاتی نمایندۀ افکار عمومی هستند، اظهار کرد: حضور هیئت‌منصفه در رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی جلوه‌ای از دادرسی مردمی و اجتماعی در نظام قضایی کشور است.

وی افزود: در جرایم مطبوعاتی ارتکاب جرم، غالباً با انگیزه‌ای شرافتمندانه صورت می‌گیرد؛ بنابراین از همان ابتدا قانون‌گذار، رسیدگی به این نوع از جرایم را در سیاق و فرایندی جداگانه و تخصصی قرار داده‌است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به آماری از تعداد رسانه‌های این استان، عنوان کرد: 290 رسانه دارای مجوز در لرستان وجود دارد که از این تعداد، 54 هفته‌نامه، 17 دوهفته‌نامه، 16 ماهنامه، 18 فصلنامه و سالنامه، 140 پایگاه خبری، 44 نشریه الکترونیکی و یک روزنامه محلی است.

وی با بیان اینکه اخیراً کانال‌های مجازی می‌توانند مجوز دریافت کنند، بیان کرد: کانال‌های مجازی با بیش از پنج هزار کاربر می‌توانند از مزایای مطبوعات بهره‌مند شوند.

روانشاد گفت: در کارگروه صیانت از رسانه ذیل شورای اطلاع‌رسانی استان هجمه‌ها و تخلف‌های مطبوعاتی در فضای مجازی بررسی و این مهم با کمک پلیس فتا و دادستانی لرستان رسیدگی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه هیئت‌منصفه مطبوعات طی 2 سال اخیر یک مورد پرونده را مورد بررسی قرار داده‌است، ابراز کرد: هیئت‌منصفه کمک خواهد کرد که پرونده جرایم مطبوعاتی با کمترین تنش حل‌وفصل شوند.

منبع: تسنیم

587112