چرا پروژه‌های عمرانی شهرداری کاشان توقف شد؟

پس از رد استعفای شهردار کاشان ادامه فعالیت شهردار با نصب بنرهایی با مضمون «عملیات این پروژه تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد» در سطح شهر همراه بود که موج ناامیدی و نارضایتی مردم این شهر را به همراه داشته است.
تصویر چرا پروژه‌های عمرانی شهرداری کاشان توقف شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان: از استعفای شهردار کاشان تا مصاحبه فرماندار این شهرستان در خصوص برخورد با افراد متخلف در شهرداری، واکنش‌های زیادی را از سوی مردم و برخی از مسؤولین شهری به همراه داشته است.

چندی پیش محمد شریف زارعی، فرماندار کاشان برای تنویر افکار عمومی و رفع اتهام از اکثریت زحمت‌کشان مدیریت شهری، در دفاع از حق‌الناس و مبارزه با فساد اداری در مصاحبه‌ای اعلام کرد: به تازگی به برخی تخلفات و جرائم در بدنه برخی معاونت‌های شهرداری رسیدگی شده است که با دستور مقام قضایی ۱۱ نفر از متخلفان احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفتند.

پس از این مصاحبه، شهردار کاشان به اعلام مسائل شخصی از سمت خود استعفا کرد. شورای اسلامی شهر کاشان هم با رد استعفای کیومرث محمدپور، وی را فردی جهادی و‌ انقلابی معرفی کرد.

پس از اینکه شورای اسلامی شهر کاشان با استعفای شهردار این شهر موافقت نکرد، ادامه فعالیت شهردار کاشان با نصب بنرهایی با مضمون «عملیات این پروژه تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد» در سطح شهر همراه بود که موج ناامیدی و نارضایتی مردم این شهر را به همراه داشته است.

نصب بنرهای «عملیات این پروژه تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد» در محل پروژه‌های شهردای، موجب اوج‌گیری انتقادها نسبت به عملکرد شهردار و شورای شهر شد. این در حالی بود که مردم کاشان انتظار داشتند حالا که شورای شهر، شهردار جهادی و انقلابی خود را انتخاب کرده است باید به مسؤولیت و قول‌های خود پایبند باشد و پروژه هایی که چشم و چراغ شهر هستند به اتمام برسد.

سیدهادی مسعودی علوی، مدیر‌مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان عامل متوقف شدن پروژ‌ه‌های شهری را «وجود برخی مسائل بی‌سابقه» عنوان کرده است.

وی با اشاره به شروع عملیات اجرایی ده‌ها پروژه بعد از انتصاب کیومرث محمدپور به عنوان شهردار کاشان، گفت: تاریخ افتتاح این پروژه ها در دهه فجر سال جاری، پایان سال و هفته دولت سال آتی مشخص شده بود.

علوی با اشاره به سوال و گلایه برخی شهروندان نسبت به توقف تعدادی از پروژه‌ها و نگرانی شهروندان از این مساله در روزهای اخیر، گفت: به دلیل وجود برخی مسائل بی‌سابقه در تاریخ بلدیه، غالب پروژه ها تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد بود.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان با قدردانی از همراهی شهروندان گرامی، گفت: امیدواریم با رفع این مسائل که منجر به استعفا و البته عدم موافقت شورای اسلامی شهر شد، آغاز مجدد این پروژه‌ها را با قوت بیش‌ازپیش شاهد باشیم.

علی رضا مفرح، عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر کاشان در یکصد و شصت و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان در خصوص توقف پروژه های شهرداری گفته است: از شهردار کاشان خواهش کرده‌ایم با تعامل و همفکری جهت اتمام پروژه های شهرداری اهتمام بورزد تا در اسرع وقت به ثمر بنشانیم و مردم با شور و نشاط در انتخابات شرکت کنند

علی هاشمی طاهری، عضو شورای اسلامی شهر کاشان در یکصد و شصت و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان در خصوص توقف پروژه های شهرداری گفت: در روند کار قضایی هیچ دخالتی نداریم و اگر کسی در شهرداری اختلاس کرده اعضای شورای شهر کاملا مخالف این هستند که شخصی با اعمال خودش باعث عدم اطمینان به نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

وی با بیان اینکه از شهردار در خصوص توقف پروژه ها توضیح خواستیم، افزود: شهردار می‌گوید به ما گفته شده است که پروژه ها انجام نشود. از هرکس که چنین دستوری داده است خواهش می‌کنم با تعامل و جلسات مشکلات پیش رو را بر طرف کنیم.

هاشمی طاهری افزود: مردم نگران پروژه ها نباشند، ایرادی پیش آمده که با تعامل رفع خواهد شد شهردار بخاطر توقف پروژه ها ناراحت بود و بخاطر همین استعفا داد، شورای اسلامی شهر کاشان با قدرت از ایشان حمایت کرد تا با قدرت به کارش ادامه می دهد.

منبع: فارس

586934