اخبار منتخب استان‌ها

یادداشت// «مجتبی درودی»پژوهشگرتاریخ،فرهنگ و زبان های باستانی ایران، در یادداشتی که در اختیار رسانه پرسون قرار داد با تحسین فیلم مستندی با موضوع حفظ حیات وحش ایران و با تأکید ویژه بر روی یک گونه پرنده به نام «هوبره» به نقش این پرنده در ادبیات فارسی پرداخته است.
رئیس اداره ثبت احوال بهاباد با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری تعداد 188 واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده است، گفت : از این تعداد ٨٢نوزاد دختر و ١٠۶ نوزاد پسر بوده اند.
شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: نهضت آسفالت و پله‌گذاری برای اولین بار در مناطق حاشیه‌نشین تبریز اجرا می‌شود،و برای ساکنان این مناطق احترام قائل بوده و به حال خود رهایشان نکرده‌ایم؛ مناطق حاشیه‌نشین با منفی‌نگری آباد نمی‌شوند.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین عنوان کرد:

‍ بودجه شهرداری ها با مشارکت مردم و همراه شفافیت تدوین گردد!

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با تاکید بر واقعی بسته شدن بودجه سالانه شهرداری‌ها افزود: بودجه شامل درامدها و هزینه ها باید به صورت روشن، واضح و برخوردار از شفافیت لازم باشد !
زلزله بم یادآور خاطراتی دردناک برای مردم کرمان است، در این میان افرادی که برای کمک و اطلاع رسانی از شهرهای دیگر به بم آمده اند نیز خاطراتی تلخ را تا سالها در ذهن و سینه خود خواهند داشت.
یادداشت/ تلاشهای « علی فروغی » برای حذف عادل بی رمق شده است و حکایت از رنگ باختن تفکرات و سلیقه اش در این رابطه دارد. حتی کلیپ جدید این مدیر هم نتوانسته حذف کلی فردوسی پور را رقم بزند. پس همه یک صدا می گویند « بدون عادل نمی شود».
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

کلیسای قلب مقدس مسیح کرمانشاه ساخته دوران قاجار است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: به طور کلی از 90 کلیسایی که در فهرست آثار ملی قرار گرفته است کلیسای پنطی کاسنی، نمازخانه و قلب مقدس مسیح در این استان قرار دارند و کلیسای قلب مقدس مسیح در سال 1293 در دوران قاجار در این شهر ساخته شد

مدیر مرکز ایثارگران سپاه الغدیر استان یزد تکریم خانواده شهدا را بر همگان واجب دانست و گفت: تا پایان کنگره ملی شهدای استان از خانواده چهار هزار شهید استان بازدید می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با عنوان اینکه هیچ مجوزی برای استفاده از مازوت به عنوان سوخت در صنایع و نیروگاه‌های استان صادر نشده است گفت: در صورت گزارش تخلف‌های احتمالی در این زمینه با آن برخورد جدی می‌شود.

شهردار میبد در ایین افتتاح کلینیک حقوق کودک این شهرستان گفت: امیدواریم با افتتاح این کلینیک بتوانیم گامی در جهت تعالی بخشیدن به شخصیت کودکانمان که آینده سازان کشور و مرز و بوم هستند برداریم.
مدیر روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی:

رسانه ها اگر تخصصی شوند تاثیرگذارتر خواهند بود

مدیر روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: رسانه ها اگر بتوانند از نیروهای تخصصی استفاده کنند به موضوعات عمیق تر ورود پیدا میکنند و خبرنویسی بهتر و تاثیرگذارتری نیز خواهند داشت.
تازه‌ترین پیش‌بینی هواشناسی در فارس؛

آسمان شیراز تا ظهر جمعه بارانی‌ است


مدیرکل هواشناسی فارس: تا ساعات انتهایی روز جمعه، سامانه بارشی در آسمان استان فعال خواهد بود.