اخبار منتخب استان‌ها

روانپزشک و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با پرسون:

کارتل مواد مخدر برای جلوگیری از افزایش قیمت مواد سوبسید پرداخت می‌کند

یک روانپزشک و استاد دانشگاه گفت: سیستم و کارتل مواد مخدر در کشور به گونه‌ای سوبسید و یارانه می‌دهد که قیمت انواع مواد مخدر افزایش پیدا نکند تا آمار مصرف کنندگان کاهش نداشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان :گفت: از ۹۵ هزار و ۳۳۹ نفر موالید استان که امسال باید وارد مدرسه شوند تا کنون ۶۳ هزار و ۱۹۵ نفر معادل ۶۶ درصد موفق به ثبت نام در مدارس سیستان و بلوچستان شده اند.
پرسون از آخرین وضعیت بازداشتی های شورای شهر گزارش می‌دهد:

1000نفر از اعضای شورای شهر پنجم در زندان

دوره پنجم شورا یکی از ادواری بود که با حرف و حدیث‌های زیاد ختم شد. همین چند روز پیش بود که احمد علیرضابیگی؛ نماینده تبریز در مجلس اظهار داشت که یک ‌هزار نفر از اعضای دوره پنجم شوراها زندانی شده‌اند. به نظر این نماینده مجلس، خلا قانونی باعث عدم نظارت صحیح بر شوراها و در نتیجه افزایش تخلفات شده است.

اقدامی برای جبران خسارات وارد شده به سینماها؛

فیلم‌ های هنر و تجربه به استان زنجان راه یافتند

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان زنجان از راهیابی فیلم‌های هنر و تجربه به استان زنجان خبر داد و گفت: اقدامی برای جبران خسارات وارد شده به سینماها صورت نگرفته‌ است.
با تصویب تسهیلات کارگروه تسهیل اتفاق افتاد؛

تثبیت 855 شغل در استان یزد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به تسهیلات تصویب شده در کارگروه اخیر تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد گفت: این تسهیلات 855 شغل در استان را ثبیت می کند.
نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: یکی از بارزترین ویژگی‌های انتخابات در ایران، سلامت و صحت آن است ولی در کشوری همانند آمریکا که خود را مهد دموکراسی می‌داند هنوز رئیس جمهور سابقش صحت انتخاب کشورش را تایید نکرده است.

در این گزارش با سرزدن به بیمارستان‌ها و در گفت‌وگو با مدیران دانشگاه‌ علوم پزشکی وضعیت وخیم بیمارستان‌ها و تخت‌های آن‌ها را روایت کردیم تا ببنیم آیا به قول رییس جمهور شاخص تخت بیمارستانی این استان متناسب با نرم کشوری است؟
جهت دیدار با نخبگان و جوانان؛

قاضی زاده هاشمی وارد یزد شد

امیر حسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل وارد استان یزد شد.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای؛ رئیس قوه قضائیه گفت: حل تمامی مشکلات به تنهایی وظیفه قوه قضائیه نیست و امیدواریم بتوانیم مشکلات این استان را که شایسته خدمت است، با هم حل و فصل کنیم.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران:

صحت انتخابات درتهران و هیچ کدام ازحوزه‌های استان تایید نشده است

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای تهران تاکید: هنوز صحت انتخابات در کلان شهر تهران و هیچ کدام از شهرها و شهرستان های استان تایید نشده است و بررسی ها در هیئت عالی ادامه دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی استان بوشهر گفت: برداشت "خارک" (نخستین مرحله میوه و نوبرانه درخت نخل ) از سطح ۳۱هزار و ۳۰۰ هکتار باغ نخیلات این استان آغاز و به بازار عرضه شد.
مدیرکل بهزیستی استان یزد مهمترین چالش این سازمان را نبود تناسب هزینه‌ها با پرداختی‌ها، و رشد اعتیاد خواند و اضافه کرد: هرچند این آسیب در استان یزد در مقایسه با دیگر استانها کمتر بوده اما نسبت به سالهای قبل در استان افزایش داشته است.
استان کرمان در نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران حضور فعالی داشت و متولیان سعی کردند ظرفیت های تولید و قابل سرمایه گذاری را به مخاطبان این نمایشگاه معرفی کنند.
استاندار بوشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده مجوز سفر جدید لنج‌های تجاری این استان صادر شده و سفر جدید این لنج‌ها به بنادر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بزودی ابلاغ می‌شود.