تاثیر پویایی مسیرهای بازرگانی بوشهر با کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اشتغال منطقه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: رفاه شهروندان و پویا کردن مسیرهای بازرگانی و تجاری به طور قطع آثار و نتایج مطلوبی بر اقتصاد، اشتغال و رضایت‌مندی مردم خواهد داشت.
تصویر تاثیر پویایی مسیرهای بازرگانی بوشهر با کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اشتغال منطقه

به گزارش سایت خبری پرسون، علی باستین صبح شنبه در نشست با مدیران میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به جایگاه تجاری شهر دبی در کشور امارات، تقاضاهای فراوانی برای مسافرت به این شهر وجود دارد و یکی مقصدهای پرتردد پروازی در منطقه است.

وی بیان کرد: بسیاری از بازرگانان، فعالان اقتصادی، گردشگران و فعالان علمی استان برای امور جاری خود نیازمند ارتباط مستمر با دبی هستند اما در حال حاضر پرواز بوشهر- دبی از برنامه پروازی کشور حذف شده بود.

باستین ادامه داد: متقاضیان هم استانی برای دسترسی به پرواز به کشور امارات، ناگزیر از مسافرت‌های جاده‌ای به استان‌های همجوار و یا پروازهای پر هزینه به تهران هستند.

وی افزود: با توجه به نیاز به برقراری پرواز بوشهر دبی و درخواست‌های مکرر فعالان اقتصادی، مجدداً تلاش‌های فراوانی برای احیای این خط پروازی انجام شد و با رایزنی‌های متعدد با شرکت‌های هواپیمایی و سرمایه گذاران بخش خصوصی، بالاخره این خط هوایی احیا شده است.

باستین اهداف اصلی این خط را اقتصادی، تجاری و گردشگری عنوان کرد و گفت: رفاه شهروندان و پویا کردن مسیرهای بازرگانی و تجاری به طور قطع آثار و نتایج مطلوبی بر اقتصاد، اشتغال و رضایت‌مندی مردم خواهد داشت.

باستین افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و با نیازسنجی از متقاضیان، برای پرواز بوشهر دبی و بالعکس، روزهای جمعه و سه شنبه هر هفته انتخاب شده که اولین سفر، روز جمعه ۲۴ آذرماه انجام شد.

معاون اقتصادی استانداری با اشاره به تجربه ناموفق تلاش‌های پیشین و حذف خط هوایی بوشهر دبی پس از چند ماه فعالیت، افزود: از هم استانی‌های عزیز خواهش می‌کنم برای پرواز به کشور امارات از این خط پروازی استفاده کنند تا امکان استمرار این مسیر هوایی فراهم شده و این خدمت برای استان پایدار بماند.

منبع: مهر

572388

مطالب مرتبط