عطر یاس های جاوید بر دوش مردم کرمان:

تشیع پیکرهای مطهر ۹ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)

آنان که یوسف‌ گمگشته داشتند عمیق‌تر می‌نگریستند، هر تابوت گویی فرزندشان بود؛ هر تابوت یک داستان، یک مادر، یک چشم‌انتظار بلکه دنیا دنیا انتظار ولی امروز همه آمده بودند به فرزندان وطن بگویند خانواده آنانند، همان مادر همان خواهر همان پدر و همان‌ها که یادمان نرفته همان جوان ۱۹ و ۲۰ ساله‌ای هستی که سال‌ها برای امنیت ما از خانه دور ماندی.
تصویر تشیع پیکرهای مطهر ۹ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)

به گزارش سایت خبری پرسون، مردم شهید پرور کرمان امروز(یکشنبه) از ساعت ۹ صبح، همزمان با سراسر کشور که مزین به عطر فاطمی و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است، بار دیگر با استقبال پرشور از پیکر مطهر شهدای گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس آمدند و عشق و ارادت خود را به آرمان‌های امام راحل و شهدا نشان دادند.

امروز در کرمان از صبح شور دیگری برپا بود و مردم با وجود سرمای کویری صبحگاهی به عشق شهدا آمدند و فرش‌هایی از مشق عشق در کوچه‌پس کوچه‌های دیار مقاومت از دل و جان پهن کردند.
در مسیر بدرقه شهدا، اشک زنان و مردان با اصالت دیار مقاومت مجال‌ نمی‌داد هر کس برای رسیدن به لاله های گلگون کفن با چشمانش لحظه شماری می کرد و آرام می گریست.

صدای نوحه در همه جا پخش بود و از هیاهوی زندگی روزمره خبری نبود، یک نفر اشک می ریخت، دیگری در تفکری عمیق بود، پیرزنی خمیده هم نگاهی حسرت بار به کاروان شهدا داشت، در همهمه به هم آمیخته ناله ها و اشک ها این تابوت های مزین به پرچم بود که آرام آرام و باصلابت از مقابل چشمانمان عبور می‌کردند.

مسئولان استان نیز در کنار مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام حضور داشتند و استاندار، فرماندار و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی همگام با مردم فرزندان وطن را تا خانه ابدی بدرقه می کردند.

شروع مراسم تشییع در چهارراه باغ ملی شهر کرمان با اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی همراه بود و وقتی تابوت یاس های جاویدنام را آوردند، عزاداری نیز شروع شد؛ بعد از آن مراسم تشییع به سمت چهارراه کاظمی کلید خورد و پیکرهای مطهر شهیدان گمنام به سمت این محل بر روی سر و دست مردم شهیدپرور تشییع شد.

استان کرمان در کل میزبان پیکر مطهر ۹ شهید گمنام است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: پیکرهای مطهر ۹ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در استان تشییع شد.

محمود مهدوی فر اظهار داشت : از تعداد ۹ پیکر مطهر شهیدگمنام که استان کرمان توفیق میزبانی آنها را دارد، هشت شهید در شهر کرمان تشییع و یک شهید نیز که به دلیل بعد مسافت به کرمان انتقال داده نشد) در شهرستان جیرفت تشییع شد.

به گفته وی پیکر سه شهید در پارک جوان، پارک شهید مطهری و رکن آباد شهرستان رفسنجان، یک شهید در منطقه خَبر(khabr) شهرستان بافت، یک شهید در منطقه بیاض شهرستان انار، یک شهید در منطقه اسفندقه جیرفت و ۲ شهید نیز در شهر کرمان شامل دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر و نیز پارک خیابان مدیریت، خاکسپاری خواهند شد.

مهدوی فر اظهار داشت: همچنین پیکر مطهر یک شهید گمنامی که قرار است در محوطه دادگستری کرمان خاکسپاری شود طی روزهای آتی تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

منبع: ایرنا

572430