آئین‌های ویژه سوگواری مردم گناوه در سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها

مردم مؤمن و ولایتمدار گناوه، همگام با همه عاشقان و دوستداران اهل‌بیت (ع) به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور در آئین‌های ویژه، سوگواری و عزاداری و ارادت خود را بار دیگر به خاندان اهل بیت (ع) ابراز داشتند.
تصویر آئین‌های ویژه سوگواری مردم گناوه در سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها

به گزارش سایت خبری پرسون، هم‌زمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت بانوی دوعالم، حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) آئین سوگواری در مساجد و تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی شهرستان گناوه برگزار شد.

اقشار مختلف مردم مؤمن و ولایتمدار گناوه همگام با همه عاشقان و دوستداران اهل‌بیت (ع) به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور در آئین‌های ویژه، سوگواری و عزاداری و ارادت خود را بار دیگر به خاندان اهل بیت (ع) ابراز داشتند.

آئین‌های و برنامه‌های ویژه ای عزاداری و سوگواری در سراسر شهرستان گناوه به این مناسبت از سوی هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های فرهنگی برنامه ریزی شده و با حضور عزاداران فاطمی در حال برگزار است.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، موکب ها، پخت نذری و پخش بین عزاداران، برگزاری مجالس روضه خانگی و عزاداری و سخنرانی‌ها، تشییع نمادین حضرت زهرا (س)، پیاده روی و تجمع هیأت‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های این ایام و این روز است که اجرا می‌شود.

به همین مناسبت و هم‌زمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم، صبح یکشنبه آئین ویژه سوگواری در دفتر امام جمعه گناوه همراه با سخنرانی و عزاداری و روضه خوانی برگزار شد.

در این آئین معنوی حجت الاسلام محمد محمودی از روحانیون و اساتید حوزه به بیان سخنرانی پرداخت و در وصف شخصیت و زندگانی حضرت صدیقه طاهره (س) مطالبی بیان کرد.

منبع: مهر

572431