اخبار منتخب استان‌ها

همایش دوچرخه سواری قدم به قدم تا حسینیه ایران همزمان با عاشورای حسینی به همراه تجلیل از خانواده های شهدا و با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و هیئت ورزش همگانی به میزبانی هیئت حسینی نظر کرده یزد برگزار شد.
آیین سنتی شام غریبان به یاد بی پناهی و غریبی حضرت زینب (س) و خاندان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) پنجشنبه شب با حضور پرشور مردم در نقاط مختلف شهرستان نوراباد برگزار شد.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی لرستان خبر داد:

5 مصدوم در حادثه محور اشترینان_نهاوند

رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی لرستان گفت: واژگونی دو دستگاه پژو و پراید در محور اشترینان_نهاوند 5 مصدوم بر جای گذاشت.
همزمان با دهمین روز ماه محرم ( عاشورا) ، سالروز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ نفر از یاران با وفای آن حضرت فریاد ندای حسین، حسین و یا ابوالفضل العباس (ع) در آسمان بهاباد طنین انداز شد.
به گزارش پرسون از خراسان رضوی، نماز ظهر عاشورا با حضور مسئولان و اقشار مختلف قوچانی با امامت حجت الاسلام هرآتی مطلق در قوچان برگزار شد.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج در گفتگو با پرسون:

مردم اهل سنت کردستان محبت اهل بیت (ع) را در دل خویش دارند

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج گفت: مردم اهل سنت کردستان دل در گرو اهل بیت علیهم السلام و خاندان رسول الله (ص) دارند و هر ساله میزبان بسیاری از زواری که به کربلا می‌روند، هستند و این امر را برای خود مایه افتخار و مباهات می‌دانند.

به مناسبت عاشورای حسینی منتشر شد؛

در ساعات روز عاشورا چه اتفاقاتی افتاد؟

طبق محاسبه مرحوم دکتر احمد بیرشک در «گاه‌شماری ایرانی»، واقعه کربلا به حساب گاه‌شماری شمسی ۲۱ مهر سال ۵۹ هجری شمسی می‌شود.
یادداشت میهمان؛

اقدامی که باید پاس داشت

یادداشت/ مقام معظم رهبری با انتصاب دریادار ایرانی عملا به توصیه‌ها و نظرات وحدتی خود در خصوص توزیع عادلانه و نگاه مساوی به شایستگان اهل سنت جامه عمل پوشاندند و به همه مسئولین عملا درس همدلی دادند که ما آنرا ارج می‌نهیم و پاس می‌داریم.

حمید اکبری

محدودیت کرونایی

وضعیت رعایت محدودیت‌های کرونایی در ارومیه
یک اقتصاددان گفت: این که برخی از مسئولان کشور و جناح سیاسی حاکم مدعی هستند نیازی به برجام نداریم بلوفی بیش نیست زیرا عملا راه دیگری برای تامین بودجه کشور نمانده و چاپ پول هم اقتصاد کشور را به سمت ونزوئلایی شدن سوق خواهد داد.