۲۸ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی خوزستان تایید صلاحیت شدند

فرماندار اهواز از تایید صلاحیت ۲۸ داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، کارون و باوی خبر داد.
تصویر ۲۸ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی خوزستان تایید صلاحیت شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احمد موالی‌زاده با بیان اینکه تایید افراد بیشتر در بالا بردن شور و نشاط و مشارکت انتخاباتی اثرگذار است، افزود: پیش از این صلاحیت 202 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید شده بود که پس از تایید 28 نفر دیگر در مجموع 230 داوطلب در این حوزه به رقابت می‌پردازند.

رییس هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه به شعب اخذ رای در اهواز اشاره کرد و گفت: 611 شعبه اخذ رای در شهرستان اهواز تعیین شده که نسبت به دور قبل، 134 شعبه اضافه شده است.

موالی‌زاده با بیان اینکه 611 شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه تعیین شده است، یادآور شد: 539 شعبه ثابت و 72 شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده است، گفت: بر اساس زمانبندی و برنامه‌ریزی انجام شده، فرآیند آماده‌‍‌سازی انتخابات به خوبی در حال اجراست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان پیش از این از تأیید صلاحیت 52 درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیئت نظارت استان خبر داده بود.

از تعداد یک هزار و 379 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده در خوزستان، با بررسی‌های انجام شده توسط هیئت نظارت تعداد 655 نفر معادل 52 درصد تأیید صلاحیت شدند، 536 نفر معادل 42 درصد عدم تأیید و 85 نفر معادل 6 درصد عدم احراز صلاحیت شدند.

خوزستان دارای 14 حوزه انتخابیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است که در مجموع 18 نماینده به نمایندگی از مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی عضویت دارند.‌

منبع: تسنیم

597608

مطالب مرتبط