اخبار منتخب استان‌ها

نماینده اداره‌کل منطقه شمال شرق سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور بر لزوم پایش فرونشست دشت‌ها تأکید کرد و گفت: مطالعات فرونشست از سال 1383 در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور آغاز شد و با شدت گرفتن مسئله فرونشست در دشت‌های کشور، مسئولیت مطالعات بخش فرونشست بر عهده این سازمان قرار گرفت.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛

انهدام دو باند حفاری غیرمجاز در مهاباد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: 2 باند حفاری غیرمجاز در روستای عیسی‌کند و گرده‌رش مهاباد متلاشی شد.
سرپرست پلیس راه مازندران با اشاره به عادت و حضور دائمی مسافران در پایان هر هفته به استان از ادامه ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به این استان تا پایان روز جمعه پنجم شهریور خبر داد.
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خبر داد:

رونمایی از سه عنوان کتاب تاریخ شفاهی طی هفته دفاع مقدس

دفاع مقدس که از ماندگارترین حماسه‌های ملت دین مدار، فهیم، بصیر و انقلابی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. دارای پیامدها و دستاوردهای ارزشمند و عظیمی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، امنیت و ... بوده است.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه ۵۵۰ دانشجوی بی‌بضاعت در این دانشگاه شناسایی شده‌اند از در دستور کار قرار گرفتن کمک های مختلف معیشتی، تحصیلی، تامین جهیزیه و تسهیلات خوداشتغالی به برخی از این دانشجویان از طریق مرکز نیکوکاری نهال خبر داد.
جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد:

فوت ۳۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی طی تیر 1400

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان از فوت ۳۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی طی تیر 1400 طبق برابر آمار پزشکی قانونی زنجان خبر داد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افتتاح و اجرایی شدن ۲۱ پروژه راهداری به ارزش ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار در این استان همزمان با دومین روز از بزرگداشت هفته دولت خبر داد.
برخی داروسازان و صاحبان داروخانه های استان البرز از وضعیت نابه سامان تامین اقلام دارویی پرمصرف مانند سرم و داروهای درمان کووید۱۹ را در این استان می‌گویند؛ موضوعی که به گواه بازدیدهای میدانی و اظهارات مردم، باید برای آن چاره‌جویی کرد.
با اجرای طرح کوی زنگان محقق می‌شود؛

یک ورودی جدید برای شهر زنجان تعریف می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از تعریف یک ورودی جدید برای شهر زنجان خبر داد و گفت: با اجرای طرح کوی زنگان و زیرسازی‌های لازم یک ورودی جدید به شهر زنجان افزوده می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی62 درصدی سد بلوبین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجاناز پیشرفت فیزیکی62 درصدی سد بلوبین خبر داد و گفت: سد مراش نیز از جمله سد‌های در دست احداث بوده که با تکمیل این سد آب آشامیدنی ۱۲۲ روستا دندی تامین می‌شود.
شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در اطلاعیه‌ای جدول زمان‌بندی احتمالی مدیریت اضطراری بار برای روز چهارشنبه، سوم شهریورماه را در نقاط مختلف این استان اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: ۱۴ پروژه شرکت برق منطقه ای زنجان با اعتباری بالغ بر هزار و  ۸۰۷ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در زنجان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.