افتتاح سینماتئاتر رامسر پس از مرمت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از افتتاح سینما تئاتر رامسر در هتل بزرگ رامسر پس از انجام یک دوره مرمتی زیر نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی خبر داد.
تصویر افتتاح سینماتئاتر رامسر پس از مرمت

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین ایزدی؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: سینماتئاتر هتل رامسر یکی از طرح‌های نیمه تمام و دغدغه مردم و مسئولان رامسر بود که اکنون به بهره‌برداری شد.

ایزدی روند بازسازی بنای تاریخی سینماتئاتر هتل رامسر را اصولی و هنرمندانه عنوان و بیان کرد: با بررسی آسیب‌های وارد شده، کار بازسازی این یادمان تاریخی در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری مردم و اداره میراث‌فرهنگی رامسر این بنا مرمت و بازسازی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به بافت تاریخی فرهنگی این سینما تئاتر اشاره کرد و گفت: با افتتاح تئاتر رامسر این مکان فرهنگی به جاذبه‌های شهری اضافه خواهد شد.

وی به صدمات جدی وارد شده به سینما تئاتر هتل رامسر اشاره کرد و یادآور شد: آسیب به سینما تئاتر رامسر بر اثر مشکلات فنی و تاسیساتی ایجاد شده بود و با رسیدگی مداوم و مرمت بنا درصددیم از صدمات احتمالی بعدی در آن جلوگیری کنیم.

ایزدی تاکید کرد: نهادهای متولی این بناها که در بافت تاریخی شهر رامسر هستند بر اساس قانون مکلفند اعتبارات لازم برای مرمت و مراقبت از این بنا را فراهم کنند؛ لذا مسئولیت هر گونه بی‌توجهی در رسیدگی و صدمات احتمالی بر عهده دستگاه‌های متولی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: کار مرمت و احیای بنای تاریخی سینما تئاتر هتل رامسر با بررسی نقشه‌های معماری و اسناد تاریخی انجام شده که پس از تایید نقشه‌های معماری به شکل اولیه، این یادمان تاریخی مرمت و بازسازی شد.

منبع: تسنیم

611917