یادداشت‌ها

نباید مجلس را با سایر مجموعه‌ها اشتباه گرفت؛ نمایندگان در مجلس باید وکیل مردم باشند نه اینکه مطالبات مردم را نادیده گرفته و حرف خود را بزنند.
توافق نانوشته بین ایران و آمریکاست نه ایران و اعضای برجام. توافقی اغماض محور که آمریکایی ها بخشی از فشارهایی که در قالب ماموریت صدها مامور وزارت خزانه داری دنبال می کردند.
حضور ایران در این منطقه اگرچه دارای منفعت بالای اقتصادی هم هست، در عین حال یک معنای راهبردی با تأثیر کلان جهانی هم دارد و می‌تواند ظرفیت واقعی انقلاب اسلامی حتی در دوردست‌ها را به جهان نشان دهد و فضای توطئه علیه ایران را در محیط‌های مختلف بشکند.
واقعیت امر این است که در طول دو دهه اشغالگری ناتو درافغانستان، ما با جنایات سیستماتیکی مواجه بوده ایم که هنوز بسیاری از رازهای آنها سر به مهر باقی مانده است.
قانون تغییر ساعت رسمی کشور که از ابتدای امسال با اصرار نمایندگان مجلس شورای اسلامی لغو شد، خیلی سریع تر از آنکه انتظار می رفت آثار منفی خود را نمایان ساخت و گلایه اقشار مختلف مردم را برانگیخت.
در بلندمدت، آنچه اهمیت دارد این است که رشد صنعت مستلزم شناخت دنیایی است که تولیدکنندگان صنعتی در آن به فعالیت مشغولند.
دیگر همه می‌دانند که دکتر ظریف وزیر خارجه سابق ایران روحیه و خلق خاصی دارد و دوست ندارد به سوالات جدی و غیرکلیشه‌ای درباره عملکردش پاسخ دهد.
در یک نامه نوشتم با روحیاتی که از احمدی‌نژاد سراغ دارم او بدون‌تردید موضوع دریافت پول از شهرام جزایری را پیش خواهد کشید، ازاین‌رو بهتر است خودِ کروبی در همان ابتدای مناظره با طرح روشن و شفاف موضوع، به شایعات و شبهاتِ ماجرا پاسخ دهد.
روش نوین در جراحی بای پس عروق کرونر

گامی به سوی کاهش نگرانی بیماران و عوارض عفونی جراحی

اگرچه تکنولوژی ها و روشهای جراحی نوین عموما هزینه بالاتری دارند اما زمانیکه مدت بستری در بخش مراقبت های ویژه و بخش های جراحی کوتاه تر میشود و از طرف دیگر کاهش هزینه های مربوط به تهیه و تزریق خون و برگشت سریعتر بیمار به کار روزمره را در نظر بگیریم این روشها هزینه و اثربخشی بهتری هم دارند.
بارها و بارها شنیده‌ایم «کسانی که قرار است سکان کشتی بحران‌زده آموزش و پرورش را در دست بگیرند باید معلمی کرده باشند و با فضای کلاس و درس و مدرسه آشنا باشند و البته باز شنیده و خوانده‌ایم که در برخی کشورها مانند ژاپن حتی مدیر مدرسه باید پیشینه معلمی پر و پیمانی داشته باشد تا از پس رهبری آموزشی در مدرسه برآید» حال چگونه ارشدترین دست‌اندرکار آموزش کشور از این تجربه محروم است خود جای پرسش بسیار دارد!
اقدامات اصولی و مهمی طی این مدت از سوی دولت و با کمک متخصصان و کارشناسان صورت گرفته که در صورت موفقیت کامل در اجرا و پیش رفتن امور می‌تواند تا پایان امسال، تورم را به شدت کاهش دهد. تاکید می‌کنیم، این نتیجه مشروط به وجود چند عامل است که در ادامه به برخی از آنها ‌اشاره خواهم کرد.
در مورد اشتراک نوع رویکرد دولت سیزدهم با دولت های نهم و دهم نیز باید گفت که نگاه مشترک است، اما شاید به آن صراحت برخی از شعارهایی که در دوران آقای احمدی نژاد به ویژه در دولت اول داده می شد مطرح نشود اما نگاه کلی یکسان است و درکی که از سیاست خارجی و جهان وجود دارد مشترک است.
کاری که با آقای میرسلیم در حال عبادت و زیارت شده با هیچ منطقی قابل توجیه نیست، جز با همان منطق توجیه هدف با وسیله نامشروع! البته اگر فرض ما درست باشد که هدف مشروع و مقدس است. به واقع ما با کدام متر اندازه‌گیری می‌کنیم که در ابراز مخالفت با افراد از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنیم؟
چند دهه است سیاستگذار مسکن به دنبال مهار قیمت مسکن است و در انجام این کار شکست خورده است. در این مسیر سه سیاست اشتباه دنبال شده، اما هیچ‌کدام جواب نگرفته است؛ اما نظام سیاستگذاری کماکان این دو مسیر را ادامه می‌دهد.
از نظر بین‌المللی باید گفت که معمولاً رؤسای جمهوری آمریکا و یا معاونین رئیس جمهوری در مراسم فارغ‌التحصیلی سخنانی در مورد جایگاه نیروهای مسلح در مناسبات خارجی آمریکا می‌گویند که توسط کارشناسان امور استراتژیک به دقت رصد می‌شود.
از مذاکراتی که دولت جدید با آمریکا کرد تنها یک چیز به دست آمده آن هم احتمال بازگشت آمریکا به برجام و این امتیاز بود که اکنون در بخشی از جناح تند آمریکا نسبت به آن صحبت هایی در باب فعال کردن مکانیسم ماشه توسط آمریکا به گوش می رسد. 
آقای روحانی که در چالش بیست ساله هسته‌ای جزء نفر اول و یا دوم گفت‌وگوها بوده و نیز آقای ظریف باید در صف اول درک این حقیقت تاریخی باشند. نه اینکه با وارونه گویی و تحریف تاریخ و نادیده گرفتن حافظه تاریخی ملت،‌ بدعهدی و فریب دشمن را پنهان کنند و به مردم آدرس غلط بدهند.
وجه مهم دیگر اظهارات ظریف دفاع از عملکرد خود و تیم مذاکره‌کننده برجام بود. هیچ‌گاه در اینکه انتقادات و حملات مخرب علیه او و تیمش منصفانه و عالمانه نبوده، تردیدی وجود نداشته است.
کار رتبه بندی معلمان تازه شــروع شده و قرار است پس رفع اشکالات و رســیدگی به اعتراضات و پرداخت معوقات قانونی خود، کام معلمان را شــیرین کند و در سال های آینده نیز معلمان برای دریافت رتبه های بالاتر و کسب شایستگی های حرفه ای با هم رقابت کنند
رئیس محترم قوه قضائیه او نمی‌تواند به این بسنده کند که قاضی و ازجمله قاضی دادگاه انقلاب یا امور امنیتی مستقل است و نمی‌تواند کاری کند. او مسئول رویه‌های سالم و به‌کارگیری ابزارهایی برای عدالت فرایندی است.