شهادتی که در انتظار رئیسی بود

شهادت آیت ا... دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و هیات همراه ایشان حادثه دردناکی برای ملت ایران تلقی می شود.
تصویر شهادتی که در انتظار رئیسی بود

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن هانی زاده تحلیلگر مسائل بین الملل در یادداشتی نوشت: شهادت آیت ا... دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و هیات همراه ایشان حادثه دردناکی برای ملت ایران تلقی می شود به اعتبار اینکه رئیس جمهور اسلامی ایران در طول دو سال و نیم گذشته تلاش کرد تا از طریق تلاش همه جانبه وضعیت معیشتی مردم را بهبود ببخشد.

سفرهای داخلی و خارجی رئیس جمهور اسلامی ایران در طول دوران ریاست جمهوری در راستای اعتلای جایگاه ایران در سطح منطقه و جهان بود.

توانمندی رئیس جمهور شهید در بهره گیری از ادبیات مردمی و ارتباط گفتمانی با مردم عادی، محبوبیت بالایی برای ایشان به وجود آورده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه وی در طول دو سال گذشته تلاش کرد تا جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در سطح مجامع بین المللی ارتقا ببخشد و به همین دلیل به نظر می رسد که جمهوری اسلامی ایران توانسته در سطح منطقه و جهان جایگاه خود را در سطح بالایی ارتقا دهد.

در دوران وزارت شهید امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران مناسبات تهران با کشورهای عرب منطقه به سطح قابل قبولی ارتقا پیدا کرده و این امر نشان می دهد تلاش های شهید امیرعبداللهیان و تیم وی در وزارت خارجه کاملا مثمرثمر بوده.

همچنین به نظر می رسد که در طول دو سال گذشته شهید امیرعبداللهیان توانست ارتباط گیری قابل قبولی با نهادهای مردمی در سطح بین المللی برقرار کند که این امر جایگاه مهمی برای ایران در نزد افکار عمومی ایجاد کرد. لذا حادثه دردناک سقوط بالگرد رئیس جمهور و وزیرخارجه تاثیر روانی بالایی بر مردم ایران باقی گذاشته اما از آنجا که جمهوری اسلامی ایران قائم بر اشخاص نیست و تقسیم قدرت در نهادهای مدنی کاملا شفاف است، لذا شهادت رئیس جمهور محترم هیچگونه خلا قدرتی در اداره امور کشور ایجاد نخواهد کرد و امید می رود که در ۵۰ روز آینده با برگزاری انتخابات زودهنگام رئیس جمهوری انتخاب بشود که راه و شیوه رفتاری آیت ا... دکتر ابراهیم رئیسی را در پیش بگیرد.

منبع: آرمان ملی

669525