یادداشت‌ها

باور دارم فقر و نابرابری همچون نم پای پی حکومت‌ها است و مانند موریانه به جان حکومت ها می افتد و می تواند یکباره سقف را بر سر نظام سیاسی کشور را خراب کند.

تزلزل در پایه‌های نظم و ثبات سیاسی به خودی خود موجبات بی‌ثباتی و ضعف اقتصادی را فراهم می‌کند؛ درست به همین دلیل است که افغانستان در طی دهه های گذشته پیوسته در چرخه باطل فقر، بنیادگرایی، بی‌ثباتی گرفتار بوده است.

انتخابات آینده پارلمانی در لبنان با توجه به صف آرایی احزاب، جریانها و طوایف موجود از حساسیت بالایی برخوردار است و جریان های نزدیک به محور مقاومت باید از نا کامی سیاسی اخوان المسلمین مصر در انتخابات سال ۲۰۱۲ وحزب اسلامی النهضه تونس که اکنون کشور تونس را وارد یک چالش سیاسی کرده درس عبرت بگیرند.
هنگام پرداختن به دعوای یک یا دو نماینده مجلس با وزیری، نباید از این واقعیت غافل شد که هم نمایندگان و هم وزراء از یک جریان فکری هستند و نباید فراموش کرد که بسیاری از نمایندگان سخنران ستادهای آقای رئیس‌جمهور بوده‌اند و نامه‌های عریض و طویلی هم در جهت دعوت ایشان به عرصه رقابت‌های انتخاباتی و هم در حمایت از گفتمان ایشان امضاء کرده‌اند.
نگاهی به ماجرای لو رفتن لیست برگزیدگان جشنواره فیلم فجر و تهدیدهای چندباره معاون سینمایی بر حذف پلتفرم منتشر کننده از بازار رقابتی فروش بلیت، مجازاتی که با جرم همخوانی ندارد.
طی ١٤ روز تعطیلات نوروزی امسال که گذشت، بیش از ١٠ هزار تصادف با ٧٥٠ فوتی و بیش از ١٥ هزار نفر مصدوم در کشور داشته ایم که این رخداد وحشتناک را به راحتی به فراموشی سپردیم!

اسکار امسال، به دلیل سیلی جناب ویل اسمت و عنان از کف دادنش در حین برگزاری مراسم خبرساز شد، ولی شاید این حاشیه باعث شد که متن ماجراها کمتر دیده شود.

ساعت یازده شب، به وقت ماه رمضان دوست قدیمی وهنرمندم سهراب حسینی، نویسنده وکارگردان دعوتم کرد به دیدن تاتر خونین زار درسالن شهرزاد.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی یادداشتی ضمن تشریح اعمال اصلاحات ساختاری اقتصاد طی هفت ماهه گذشته ، تأکید کرد، در سال 1401 جدی تر در مسیر بازگشت آرامش به اقتصاد کشور گام بر داشته خواهد شد.
همیشه میان سیاستمداران قدری از بزرگنمایی نسبت به عملکرد یا وعده‌های خود و کوچک‌انگاری نسبت به کارنامه رقیب وجود دارد. بخشی از این رفتار کارکرد تبلیغاتی دارد. ولی مثل هر تبلیغ دیگر اگر بیش از اندازه از واقعیت دور شود، نتیجه معکوس و منفی خواهد داشت.
آن‌چه من اکنون هستم، آیا تجمیع پاره‌هایی بیگانه با من، متفرق، و گاه متضاد است ‌که مرا اشغال کرده‌اند؟

برای من به عنوان یک ایرانی، هیجان انگیزترین صحنه قرعه کشی جام جهانی فوتبال در قطر، زمان ورود "علی دایی" به روی استیج بود.

شیشه روایتی دارد ساده ، دلنشین و جذاب از تلخی هاو مرارت های زندگی اما قصه ای ناب به مراتب نو و تازه تر با نوشتاری گرم بی پیرایه در بستر اجتماع و زیر پوست لایه های پیدا و پنهان جامعه! روایتی از جنس روز و خودمانی که می شود گفت ریشه در واقعیت پیرامونی و زیست بوم جغرافیایی ما دارد.
از آن‌جا که فقر پدیده‌ای اقتصادی است، به‌طور طبیعی در حوزه اقتصاد آثاری ویران‌گر برجای می‌نهد. این پدیده چنانچه به موقع شناسایی و نابود نشود، چون غده‌ای سرطانی گسترش یافته، جامعه را فرا می‌گیرد و به مرگ اجتماع می‌انجامد.