تازه‌ترین عناوین

رییس سازمان زندان‌ها گفت: دستورکلی انتقال زندان ها به خارج از شهر درباره زندان اوین که درداخل شهر قرار دارد و ممکن است آسیب‌هایی برای شهروندان ایجاد کند،مستلزم انجام کارشناسی‌های مربوطه است.

طرح دانش‌ بنیان سازگاری با تغییر اقلیم در تالاب هامون با موفقیت اجرا می‌شود. مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از کاشت نهال‌های گز شاهی با روش واترباکس یا خودآبیار در این تالاب خبر داد. به گفته او در این روش به آب کمتری برای آبیاری این نهال‌ها نیاز است. توسعه پوشش گیاهی در این منطقه برای احیای زیستگاه، تثبیت شن‌های روان و کنترل پدیده گرد و غبار لازم است.

روزنامه گاردین در مطلبی تحلیلی با پرداختن به زوایای سوءقصد دوباره به جان «دونالد ترامپ»، این نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را به نیروگاه اتمی «چرنوبیل» تشبیه کرده و وی را دلیل مسمومیت فضای سیاسی ایالات‌متحده می‌داند.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ضمن تبریک گفتن روز سینما طی سخنانی گفت: «آدم‌های دهه چهل با فرهنگ غرب و ایران بسیار آشنا بودند. در آن زمان نمایشنامه داشتیم، اما نمایشنامه‌نویسی که در دنیا تئاتر مدرن ایران باشد، نداشتیم. ما نمایشنامه‌نویسی نداشتیم و نمایش‌هایی که بود، فاقد ساختار دراماتیک بودند.»
جانشین فرمانده کل انتظامی با اشاره به پیگیری بازگشت اتباع به کشورشان، گفت: از ظرفیت تیم‌های گشت کلانتری در اجرای طرح شناسایی و جمع‌آوری اتباع بهره‌گیری می‌شود.
البته که همه ما امید داریم دولت نه تنها صدای بی صدایان باشد که صدای خوش الحان کارآمدی و شایسته سالاری و پیشرفت و توسعه کشور در همه ابعاد و زوایای مختلف آن باشد و همگان در این فرآیند برد-برد منتفع باشیم اما اگر دولت در حوزه رسانه چنین دچار ضعف و ناتوانی باشد، بعید است که صدای خود دولت هم به گوش کسی رسیده و دچار طنین لازم و ضروری باشد.

افزایش شمار بیماری‌های منتقله از طریق پشه مانند ویروس نیل غربی بسیاری از آمریکایی‌ها را نگران کرده، اما این حشرات مزاحم گرده‌افشان‌های مهمی هم هستند و از دست دادن آن‌ها می‌تواند اثرات نامشخصی بر زنجیره غذایی بگذارد.

وزیر خارجه فرانسه در حالی به ارمنستان سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدارهایی داشته که به نظر می‌رسد فرانسه در مسیر طرح پیشین خود برای گسترش نفوذ در منطقه قفقاز جنوبی گام برمی دارد. از جمله اهداف آمریکا و فرانسه برای نفوذ بیشتر در قفقاز، ایجاد بی‌ثباتی در این منطقه و تحت فشار گذاشتن روسیه است.

محمد مایلی کهن پیشکسوت فوتبال ایران گفت: کمتر از ۱۰ ساعت به بازی استقلال و الغرافه قطر در ورزشگاه شهدای شهر قدس باقی مانده است. آیا واقعاً استقلال باید در چنین استادیومی بازی آسیایی خود را برگزار کند؟
سازمان آگهی های پرسون