واقعاً استقلال باید در چنین استادیومی بازی آسیایی خود را برگزار کند؟

محمد مایلی کهن پیشکسوت فوتبال ایران گفت: کمتر از ۱۰ ساعت به بازی استقلال و الغرافه قطر در ورزشگاه شهدای شهر قدس باقی مانده است. آیا واقعاً استقلال باید در چنین استادیومی بازی آسیایی خود را برگزار کند؟
تصویر واقعاً استقلال باید در چنین استادیومی بازی آسیایی خود را برگزار کند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد مایلی کهن سال‌هاست در انزلی زندگی می‌کند و ترجیح داده از هیاهوی تهران دور باشد. سرمربی و مربی اسبق تیم ملی و پرسپولیس یکی از حاضران در آیین تشییع هوادار فقید ملوان بود که در فولادشهر جان به جان آفرین تسلیم کرد. پس از برگزاری این مراسم با مایلی کهن صحبت کردیم که حرف های تازه او را در زیر می خوانید:

حضور شما در مراسم تشییع پیکر هوادار فقید ملوان با واکنش مثبت اهالی فوتبال به ویژه در استان گیلان مواجه شد. آیا ایشان را می‌شناختید؟

نه. ایشان را نمی‌شناختم و نسبتی هم با آن مرحوم نداشتم اما به حکم وظیفه انسانی در مراسم شرکت کردم. این عزیز یکی از ‌هموطنان ما محسوب می‌شد و جزیی از خانواده بزرگ هواداران فوتبال بود که متاسفانه چنین اتفاقی برایش رخ داد. جمعیت زیادی هم برای همدردی آمده بودند.

سوال ما هم دقیقاً از شما در مورد نکته‌ای است که به آن اشاره کردید. چرا این اتفاق برایش افتاد؟

ببینید، هر کس از نگاه خود این مساله را بیان می‌کند. یک عده می‌گویند چرا آمبولانس اول سرویس دهی نکرد؟ یک عده می‌گویند آمبولانس دوم دیر آمد! برخی تاکید دارند اگر مسوولان نیروهای امدادی را برای کمک به این مرحوم می‌فرستادند و در همان زمان یک بازیکن مصدوم می‌شد، چه اتفاقی می‌افتاد و... و. من واقعا نمی‌دانم در این رابطه راجع به چه چیزی صحبت کنم؟ بعضی‌ها عوامل برگزاری مسابقه را مقصر می‌دانند، برخی افراد دیگری را متهم به اشتباه می‌کنند و این ماجرا همچنان ادامه دارد اما واقعیت امر این است که متاسفانه این هوادار عزیز را از دست داده‌ایم و او جان به جان آفرین تسلیم کرد. روحش شاد باشد. دوباره به خانواده محترمش تسلیت می گویم. این بنده خدا که در آن اتفاق تلخ جانش را از دست داد و حالا دیگر متاسفانه زنده نمی‌شود ولی من الان نگران یک اتفاق تلخ‌تر هستم.

چه اتفاقی؟

همین حالا که با شما صحبت می‌کنم کمتر از ۱۰ ساعت به بازی استقلال و الغرافه قطر در ورزشگاه شهدای شهر قدس باقی مانده است. آیا واقعاً استقلال باید در چنین استادیومی بازی آسیایی خود را برگزار کند؟ اینطور که شنیدم ورزشگاه شهدای شهر قدس گنجایش ۸۰۰۰ نفر را دارد اما اهمیت مسابقه استقلال به گونه‌ای است که اگر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد، شاید ۸۰ هزار نفر هم می‌آمدند. در چنین شرایطی بدیهی است که اطراف استادیوم شلوغ می‌شود و من نگرانم که همین ازدحام موجب وقوع اتفاق تلخی بشود. از صمیم قلب امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد ولی واقعاً نگران هستم و دلم می‌خواهد این بازی به خیر بگذرد.

به نظرتان فوتبال ارزش اینکه یک نفر جان خود را از دست بدهد را دارد؟

حتی اگر از یک بچه دو ساله هم بپرسید به شما می‌گوید نه ولی واقعیت امر این است که ذات فوتبال و ذات ورزش اصلاً کشنده نیست بلکه در تمام دنیا باعث شادی و تفریح می‌شود. اگر یک تماشاچی روی سکوها جان خود را از دست می‌دهد، البته که اتفاق بسیار تلخی است ولی فراموش نکنیم این اتفاق تقصیر فوتبال نیست بلکه تقصیر ضعف مدیریت است. وقتی تیم ملی فوتبال ایران یک پیروزی مهم به دست می‌آورد مقامات عالی رتبه کشور از رئیس جمهور گرفته تا رییس مجلس و ... پیام تبریک می‌دهند. این امر نشان دهنده اهمیت فوتبال است. در مورد سایر رشته‌ها هم همینطور وقتی یک موفقیت ارزشمند کسب می‌کنیم، مدیران جرایی کشور پیام تبریک می‌دهند که کار بدی هم نیست ولی سوال من اینجاست که وقتی فوتبال و ورزش تا این حد در جامعه اهمیت داشته و باعث نشاط می‌شود چرا هنگام تعیین بودجه سالیانه، وزارت ورزش و جوانان جزو ۱۵ وزارتخانه اول در زمینه دریافت بودجه قرار نمی‌گیرد؟ کسی دارد این حرف را به شما می‌زند که خودش سال‌ها در سازمان تربیت بدنی حضور داشته و مدیریت کرده است. البته از مدیران و نیروهای خودمان هم درست استفاده نمی کنیم. من قبلاً به خود شما هم گفتم هنگامی که سرمربی صبای قم بودم، چمن ورزشگاه یادگار امام(ره) آن شهر وضعیت خوبی نداشت ولی آقایی به نام محمدی در آنجا حضور داشت که یک روز به من گفت می‌تواند با کمک همکارانش چمن ورزشگاه را به سطح مطلوب برساند ولی تقاضا داشت که در ازای آن، مسوولان اضافه کاری او را زیاد کنند. من هم صحبت کردم و با لطف مدیران ورزش استان قم خواسته آنها اجابت شد. در سایه تلاش این شخص و همکارانش زمین چمن ورزشگاه یادگار امام(ره) قم که یک استان به نوعی کویری محسوب می‌شود، کیفیت بسیار خوبی پیدا کرد. وقتی ما چنین افرادی را داریم، باید از وجود آنها به بهترین شکل ممکن در ورزش برای افزایش ضریب کارایی و بازدهی استفاده کنیم. همین مساله بخشی از مدیریت اصولی تلقی می‌شود. حالا امیدوارم آقای دنیا مالی که رابطه خوبی با رییس جمهور و رییس مجلس دارد، بتواند مشکلات مالی و مدیریتی ورزش کشورمان را کاهش بدهد.

شاید در چنین شرایطی حرف زدن پیرامون موارد فنی چندان منطقی نباشد ولی می‌خواهیم بپرسیم که آیا امشب پرسپولیس می‌تواند الاهلی را ببرد؟

بله آقا. در فوتبال چیزی به نام نشد وجود ندارد. مگر همین سپاهان در بهار سال ۱۴۰۲ داخل اصفهان با ملوان مساوی نکرد؟ همان تساوی باعث شد پرسپولیس قهرمان لیگ بیست و دوم شود. فوتبال به این خاطر جذاب است که غیر قابل پیش‌بینی تلقی می‌شود بنابراین پرسپولیس هم امکان بردن الاهلی در جده را دارد. من که به شخصه دلم می‌خواهد نمایندگان کشورمان یعنی استقلال و پرسپولیس شب اول لیگ نخبگان را مقتدرانه استارت بزنند.

منبع: ورزش سه

764860

سازمان آگهی های پرسون