انتقادها از تصمیم بنیامین نتانیاهو برای برکناری وزیر جنگ

تصمیم احتمالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای برکناری وزیر جنگ با انتقاداتی از سوی برخی سیاستمداران و خانواده‌های اسرای صهیونیست مواجه شد.

تصویر انتقادها از تصمیم بنیامین نتانیاهو برای برکناری وزیر جنگ

به گزارش سایت خبری پرسون، «بنی گانتس» رئیس حزب «اردوگاه دولت» در اراضی اشغالی گفت: بنیامین نتانیاهو از واقعیت خبر ندارد و قبل از جنگ گسترده در شمال مشغول برکناری یوآو گالانت، وزیر جنگ می‌شود. مشغول شدن نتانیاهو به برکناری گالانت قبل از عملیات گسترده در شمال، نشان دهنده اشتباه محاسباتی و تحریف اولویت‌ها است.

گانتس گفت: نتانیاهو به جای اینکه به فکر پیروزی بر حماس و آزادی اسرا و مقابله با حزب‌الله باشد مشغول توطئه‌های سیاسی کثیف و تغییر وزیر جنگ قبل از عملیات گسترده در شمال است.

طبق گزارش الجزیره، خانواده‌های اسرای صهیونیست نیز اعلام کردند: تلاش برای تعیین «گدعون ساعر» به جای گالانت اذعان واضح نتانیاهو به رها کردن اسرا برای همیشه است.

«مائیر شطریت» وزیر سابق و یکی از رهبران حزب لیکود اعلام کرد: تلاش‌ها برای برکناری گالانت در زمان جنگ جنونی است که نباید آن را پذیرفت.

رادیو رسمی رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد گالانت کانال ارتباطی با دولت آمریکا است و برکناری وی به روابط با کاخ سفید آسیب می‌زند.

از سوی دیگر روزنامه هاآرتص به نقل از منابعی در حزب لیکود نوشت که سارا نتانیاهو، همسر بنیامین نتانیاهو مخالفت خود را با انتصاب ساعر به عنوان وزیر جنگ لغو کرده است.

پیش از این رسانه‌های عبری گزارش دادند اگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی وزیر جنگ را برکنار کند گدعون ساعر، رئیس حزب «امید نو» آماده است تا به کابینه بپیوندد. این درحالی است که دفتر نتانیاهو این گزارش را تکذیب کرد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منبعی در دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم گفت: نتانیاهو آماده است تا طی یک زمان کوتاه یوآو گالانت، وزیر جنگ را برکنار کند و «گدعون ساعر»، رئیس حزب امید نو نامزد جانشینی وی است.

اسرائیل هیوم به نقل از منابعی در حزب لیکود نوشت: اگر گالانت برکنار شود گدعون ساعر آماده است تا به عنوان وزیر جنگ یا خارجه ظرف یک ساعت وارد کابینه شود اما گزینه ارجح تعیین وی به عنوان وزیر جنگ است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع سیاسی گزارش داد که شب گذشته مذاکراتی برای پیوستن هرچه سریع‌تر ساعر به کابینه برگزار شد.

هاآرتص نیز به نقل از منابعی گزارش داد: نتانیاهو برای برکناری گالانت به بهانه کارشکنی در گسترش عملیات در جنوب لبنان تلاش می‌کند.

این درحالی است که دفتر نتانیاهو گفت: گزارش‌ها در مورد مذاکره برای حضور گدعون ساعر در کابینه نادرست است.

منبع: ایسنا

764879

سازمان آگهی های پرسون