تازه‌ترین عناوین

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در سال گذشته ۳۱ هزار و ۱۰۸ واحد پلاکت آفرزیس در مراکز درمانی توزیع شده است و هم اکنون ۱۷ درصد پلاکت مورد نیاز مراکز درمانی کشور با اهدای مستقیم و به روش آفرزیس تولید می‌شود.

دانستنی های تغذیه

خواص شیر برای کودکان

شیر از جمله لبنیاتی است که مصرف آن در رژیم غذایی روزانه، به‌ خصوص در سنین کودکی و نوجوانی، به شدت توصیه می شود. شیر به عنوان یک غذای کامل، قابل جذب ‌ترین منبع کلسیم در سبد غذایی محسوب می شود و دیگر مواد مغذی اش به رشد مناسب کودکان و نوجوانان کمک فراوانی می کند.

مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع گفت: در سال جهش تولید و با هدف ایجاد استقلال صنعتی در کشور و مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه نظام، آماده رفع نیازمندی‌های کشور در توسعه زیرساخت‌های ریلی و حمل و نقل کشور هستیم.
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا میزبان عرضه ۱۰ هزار و ۱۲۰ تن ورق فولادی، ۲ هزار و ۳۳۳ تن مس مفتول، ۱۰۰ تن سیم و مفتول مسی، یک هزار و ۵۰۰ تن کک متالورژی و ۳۰۰ تن شمش روی است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تهران:

طرح نظارت ناوگان باری و مسافربری در حال اجراست

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از همکاری و تعامل این اداره با پلیس‌راه در راستای کنترل و نظارت ناوگان عمومی مسافربری و باری درپایتخت خبر داد.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به دستگیری اعضای یک باند کلاهبردار در شیراز، اعلام کرد که با همکاری پلیس اینترپل و پس از تلاش گسترده پلیس و دستگاه قضایی کشور، متهم اصلی پرونده که با سوابق کیفری متعدد، از کشور به شکل غیرقانونی خارج شده بود، بازگردانده شده است.
اصلاح قیمت‌ها در بازار سهام موجب شده است میزان تقاضا برای اوراق اخزا افزایش یابد. اوراقی که سرمایه‌گذاری در آن بدون ریسک است؛ اما افزایش تقاضا برای آن موجب افزایش قیمت و در نتیجه کاهش نرخ بازده تا سررسید آنها خواهد شد. این روند به نحوی پیش رفته است که در طول هفته گذشته نرخ بازدهی این اوراق به ۱۶ درصد رسیده است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی از منابع خود را در این اوراق سرمایه‌گذاری می‌کنند. بر این اساس روند اوراق اخزا توانسته میزان بازدهی بسیاری از صندوق‌های با درآمد ثابت را تحت‌تاثیر قرار دهد.
«کریم آتشی» کارگردان سینما که همسایه‌اش را کشته است، صبح دیروز در نخستین جلسه بازپرسی درباره مقتول گفت: فکر کردم گلوله به پوست سرش خورده و آسیب جدی ندیده است برای همین او را رها کردم و رفتم خوابیدم!
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

واکسن آنفولانزا وارد فارس شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از به ورود حجم اندکی، واکسن آنفلوآنزا به استان فارس خبر داد و گفت: منتظر هستیم تا تعداد واکسن‌های پیش بینی شده وارد شود و بتوانیم تعداد قابل قبولی را در دسترس شهروندان قرار دهیم.
سازمان آگهی های پرسون