فرمانده انتظامی استان فارس خبر داد

دستگیری یک باند کلاهبردار در شیراز با همکاری پلیس اینترپل

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به دستگیری اعضای یک باند کلاهبردار در شیراز، اعلام کرد که با همکاری پلیس اینترپل و پس از تلاش گسترده پلیس و دستگاه قضایی کشور، متهم اصلی پرونده که با سوابق کیفری متعدد، از کشور به شکل غیرقانونی خارج شده بود، بازگردانده شده است.

فارس _ پرسون :سردار رهام‌بخش حبیبی با بیان اینکه اعضای این باند در پوشش صرافی و صدور حوالجات بین المللی و تامین ارز مورد نیاز ۲۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، گفت: پرونده این افراد در پی شکایت چند نفر از صاحب یک صرافی در شهر شیراز مبنی بر کلاهبرداری از آنها، در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفته بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس فارس، حبیبی افزود: در تحقیقات انجام شده توسط کارآگاهان مشخص شد، فردی با راه اندازی یک صرافی در شیراز، با جلب اعتماد مشتریان خود از طریق صدور حوالجات بین المللی و تامین ارز مورد نیاز تجار و بازرگانان، مبالغ قابل توجهی از آنان را کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان فارس افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند سه متهم این پرونده که دو نفر از آنها با هم برادر بودند شناسایی کرده و طی یک عملیات ضربتی آنان را در شهر شیراز دستگیر کند.

حبیبی بیان کرد: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس مشخص شد که متهم اصلی با هماهنگی دو برادر خود به صورت مخفیانه از طریق مرزهای غربی و به صورت غیر قانونی از کشور خارج شده است.

او ادامه داد: با توجه به صدور برگ جلب بین الملی و همچنین ارائه اسناد و مدارک معتبر مبنی بر انجام اقدامات مجرمانه توسط متهم، تلاش در جهت استرداد این متهم با همکاری دستگاه قضائی در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با تلاش های شبانه روزی و مستمر کارکنان پلیس آگاهی استان و انعکاس موضوع از طریق مراجع قضائی و دیپلماتیک کشور و نیز با هماهنگی مقامات پلیس اینترپل ناجا، متهم دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

وی گفت: سرکرده این باند کلاهبرداری، دارای دو فقره سابقه کیفری است که در بازه زمانی ۶ ماهه فعالیت خود، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: در این رابطه تا کنون ۱۸۰ شاکی شناسایی شد که تحقیقات تکمیلی پلیس پیرامون این پرونده همچنان ادامه دارد.

نوا نیکو _ استان فارس

195523