مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تهران:

طرح نظارت ناوگان باری و مسافربری در حال اجراست

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از همکاری و تعامل این اداره با پلیس‌راه در راستای کنترل و نظارت ناوگان عمومی مسافربری و باری درپایتخت خبر داد.

به گزارش پرسون؛ مهندس حیدر نوروزی گفت: با پایان فصل تعطیلات تابستان کنترل و نظارت بر سلامت فنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری و باری به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و سلامت سفر هموطنان با هماهنگی پلیس‌راه ، طرح کنترل و نظارت بر عملکرد ناوگان مسافری عمومی به‌طور مستمر در حال اجرا است.

وی با اشاره به این‌که این طرح به صورت کنترل دروازه‌ای درپایانه ها و محل پاسگاه‌های پلیس‌راه در حال انجام هست افزود: به منظور کنترل سلامت فنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، به شکل مستمر در محل های مذکوربا حضور کارشناسان این اداره نسبت به کنترل ناوگان مسافربری اقدام کردند.

مهندس نوروزی افزود: با این‌که این طرح تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات و افزایش ایمنی جاده‌ای دارد، عوامل راهداری و حمل و نقل جاده ای بالباس فرم با همکاری عوامل پلیس‌راه در پاسگاه‌ها و پایانه ها مستقر و با تکمیل فرم گزارش طرح کنترل نظارت ایمنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای برای دستگاه‌های عبوری و کنترل تکمیل بودن اسناد حمل ( راننده-ناوگان-شرکت) ،کنترل عدم بارگیری بار غیر متعارف در قسمت بار اتوبوس‌ها، کنترل نصب سامانه (سپهتن) و امکان بهره‌برداری از آن، کنترل وضعیت لاستیک‌ها، عملکرد چراغ‌ها، چکش‌های ایمنی منصوب داخل اتوبوس‌ها و... را موردبررسی قراردادند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در پایان اذعان داشت امید است با تلاشی که از سوی متولیان ایمنی و حمل‌ ونقل جاده‌ای در حال انجام است در تامین ایمنی سفر و مسافر درروزهای آینده بیش از گذشته کوشا و سهیم باشیم.

195531

مطالب مرتبط