علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

شستی آسانسور قطعه ای است در ابعاد مختلف که بیشتر از هر قطعه دیگری از آسانسور دیده میشود چون موقع سوار شدن به آسانسور باید اول آن را لمس کنیم و آسانسور را از حضور خودمان مطلع کنیم تا به طبقه ای که ما در آن هستیم بیاید. اما این پنل های آسانسور انواع مختلفی دارند که شکل و شمایل و کارایی آنهاست که از هم دیگر متمایزشان میکند که در این مقاله با آنها آشنا می شویم.
رورهای پرولیانت dl380 در صدر لیست پر فروش‌ترین‌های اکثر کشورهای جهان قرار دارند، زیرا به لحاظ مشخصات سخت‌افزاری یک پله بالاتر از نمونه‌های مشابه هستند.
برای بررسی وضعیت تولید علم از شاخص‌های متعددی استفاده می‌شود و نمایه‌های بین المللی از جمله «وب آو ساینس»، «نیچر ایندکس»، «اسکوپوس»، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و نظام‌های رتبه بندی که به حوزه پژوهش و درآمد از صنعت می‌پردازند از جمله تایمز و سایماگو مورد بررسی قرار گرفته اند.

اخیراً شکایتی دسته‌جمعمی علیه اپل مطرح شده است که ادعا می‌کند حسگر اکسیژن خون اپل واچ نسبت‌به رنگ پوست کاربران سیاه‌پوست، تعصب نژادی دارد.

آیین افتتاح و آغاز به کار ویژه برنامه های هفته پژوهش و نمایشگاه متمرکز دستاوردهای پژوهشی المصطفی در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) با حضور جمعی از مدیران و معاونین این مجموعه علمی برگزار شد.
در مطالعه‌ای جدید، گروهی از اخترشناسان بهترین شواهد تاکنون از یک نوع سیاره فراخورشیدی که مدت‌ها قبل فرضیه وجود آنها مطرح شده بود را شناسایی کرده‌اند و این سیارات جهان‌های آبی نام دارند.