علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

دانشمندان و منجمان همیشه گفته‌اند ماده تاریک ۸۵درصد جرم کیهان را تشکیل می‌دهد. اما طرفداران یک نظریه رادیکال جدید درباره گرانش که در آن فضا-زمان «متزلزل» است، می‌گویند رویکرد آنها می‌تواند وجود این ماده گریزان را منسوخ کند.
روانشناسانی که نتوانند اطلاعات خود را به روز کنند و نگاه کهنه اندیشانه داشته باشند و درک درستی از پدیده‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و محیطی خودشان نداشته باشند به زودی کنار می روند.
یاسمین مقبلی، فضانورد آمریکایی ایرانی‌تبار که در ایستگاه فضایی بین‌المللی به سر می‌برد ویدئویی در حساب اینستاگرامی خود منتشر کرد که در این ویدئو تعداد ۱۰۰ نقاشی با موضوع "فضا" که از طرف کودکان ایرانی برای وی فرستاده شده نشان داده می‌شوند.
عبدالله سهرابی گفت : یکی از مهمترین کارگروه‌ های دبیرخانه شورایعالی امور ایرنیان خارج از کشور، تشکیل کارگروه علم و فناوری می باشد که جذب نخبگان در دستور کار این کارگروه قرار دارد.
در سال ۱۹۶۷، اتحاد جماهیر شوروی پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت. علاوه بر رویداد‌های روی زمین، بخشی از این جشن‌ها شامل یک شیرین‌کاری در فضا بود که در نهایت به مرگ بی‌دلیل فضانوردی به نام ولادیمیر کوماروف، که به “مردی که از فضا افتاد” معروف شد، ختم شد.
در حال حاضر بسیار شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند از جمله سامسونگ به دلیل حفاظت از محیط زیست اقدام به حذف شارژر خود کردن و محصولات خود را بدون قرار دادن شارژر روانه بازار می نماید.
مراسم تقدیر و تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی و رتبه‌های برتر کنکور، همزمان با آغاز دومین دوره بورسیه نخبگان توسط همراه اول برگزار شد.
جوان ترین ستاره نوترونی که تاکنون کشف شده است هفته گذشته ۳۷ ساله شد. به مناسبت این تولد، جیمز وب به جزئیات بیشتری از این ستاره پرداخت.
سیستم اطفا حریق Fm200 یک ابزار بی‌خطر برای انسان است. این سیستم به‌راحتی برای مشاغل مختلف بدون توجه به بزرگی و کوچک‌بودن، نصب و تطبیق داده می‌شود و برای هر کسب‌وکاری به‌ویژه کارهایی با دارایی‌های ارزشمند مانند: دیتاسنترها (اتاق سرور)، موزه‌ها، نمایشگاه هنری، امکانات پزشکی، ذخیره‌سازی اسناد و کشتی‌ها ایده‌آل است.
کره زمین با سرعت ۱۰۸ هزار کیلومتر بر ساعت به دور خورشید حرکت کرده و هر ۲۴ ساعت یک دور کامل به دور خورشید می‌چرخد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا ما حرکت و چرخش زمین را احساس نمی‌کنیم؟