علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

زمین‌تخت‌گرایان، یعنی کسانی که معتقدند زمین صاف است (بله این ایده در قرن بیست و یکم طرفدارانی برای خود دارد)، سناریوهای جذابی در تایید ادعای خود ارائه می‌کنند، اما واقعیت این است که شواهد علمی برای گرد بودن سیاره زمین، بسیار زیاد است.
محققان دانشگاه پکن در مطالعه اخیرشان امواج لرزه‌ای را که از هسته زمین عبور می‌کردند، تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که فعالیت هسته درونی سیاره ما ممکن است اخیرا متوقف شده و احتمالا در حال معکوس شدن باشد.
نحوه سرچ عکس در گوگل با آیفون و اندروید در این روش یکسان است. برنامه را باز کنید و در صفحه اول روی آیکون دوربین در کادر جست و جو کلیک کنید. سپس به برنامه اجازه دسترسی به حافظه را بدهید.
موشک دوحالته حرارتی هسته‌ای ناسا، این امکان را فراهم می‌کند که در آینده نزدیک، انسان‌ها بتوانند ۴۵ روزه به مریخ سفر کنند.
کشور هند سابقه‌ای در زمینه مسابقات موتور سیکلت ندارد و موتورهایی که امروزه در این کشور تردد می‌کنند از سرعت و ظرفیت موتور بالایی برخوردار نیستند با این حال گزارش‌ها حکایت از ان دارد که سریع ترین موتورسیکلت برقی هند برای مسابقه دادن آماده می‌شود.
وزیر پیشین ارتباطات گفت: در دیدگاه کسانی که همواره مخالف اکوسیستم استارت‌آپی کشور بودند؛ مهاجرت جوانها به خارج کشور نه تنها تهدید نیست، بلکه فرصت است. صاحبان این نوع دیدگاه‌ها ضربه‌های بزرگی به پیشرفت کشور زده‌اند.
سریال «آخرین بازمانده از ما» زامبی‌هایی را نشان می‌دهد که توسط یک قارچ به این وضع درآمده‌اند. نکتۀ جالب این است که قارچ زامبی فقط یک ایدۀ تخیلی نیست و در دنیای واقعی وجود دارد؛ اما آیا این قارچ واقعا می‌تواند طوری تکامل پیدا کند که روی انسان اثرگذار باشد؟