علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

آرتمیس۱، نخستین ماموریت در برنامه آرتمیس ناسا است که هدف از آن حضور دائمی انسان در ماه و اطراف آن تا پایان دهه ۲۰۲۰ است.
به منظور محاسبه تعداد مورچه‌ها، محققان طیف گسترده‌ای از مطالعات موجود بر حشرات را بررسی کردند و در نهایت حدود ۵۰۰ مقاله مناسب را ارزیابی کرده و آنها را در یک پایگاه داده با یکدیگر ادغام کردند.

کمپانی سامسونگ به عنوان یکی از برجسته ترین شرکت های تولید کننده کالای دیجیتال در جهان از سال ۱۹۳۸ میلادی به عنوان یک شرکت بازرگانی پا به عرصه نهاد و بعد از سه دهه فعالیت در خدمات مالی و بیمه و اواراق بهادار و همچنین خرده فروشی در سال ۱۹۶۰ میلادی وارد دنیای تجارت الکترونیک شد.
در حالی که نسل جدید گوشی‌های آیفون هنوز عرضه نشده، بر اساس آزمایش باتری انجام شده توسط وب‌سایت Tom's Guide، باتری آیفون‌ ۱۴ پرو مکس جدید دو ساعت بیشتر از آیفون ۱۳ پرو مکس سال گذشته دوام می‌آورد.
فیلتر‌های صوتی، اگرچه لزوما جدید نیستند، اخیرا به لطف کمک هوش مصنوعی جدی‌تر گرفته شده‌اند. متاسفانه این فیلترها پیامد‌های اجتماعی خود را نیز به همراه دارند و مانند صنعت دیپ فیک ویدیو، به نظر می‌رسد که تنظیم‌کننده‌های کمی می‌توانند برای جلوگیری از آن تاثیری داشته باشند.