به گزارش سایت خبری پرسون، پرتاب ماهوارههای LEO لحظه مهمی برای این شرکت تولیدکننده محصولات الکترونیک تایوانی است، زیرا فعالیت خود را به بخشهای جدید توسعه میدهد. چنین تغییری با توجه به مشکلات برخی از کسبوکارهای تثبیتشده آن مانند تلفنهای هوشمند و لپتاپها، فوریت بیشتری پیدا کرده است. فاکسکان قصد دارد نشان دهد که دارای فناوری ماهوارهای برای بهرهبرداری از تقاضای رو به رشد برای ارتباطات از فضا است.
در حالی که شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک بیش از ۵۰۰۰ ماهواره LEO را برای سرویس اینترنت ماهوارهای استارلینک خود ساخته و به فضا پرتاب کرده، فاکسکان انتظار دارد که بتواند ماهوارههایی را عمدتا برای مشتریان شرکتی و دولتی بسازد.
این ماهوارهها که با همکاری دانشگاه مرکزی ملی تایوان ساخته شدهاند، به اندازه یک کوله پشتی هستند، هر کدام حدود ۹ کیلوگرم وزن دارند و حامل دوربینها، دستگاههای ارتباطی و تجهیزات دیگر هستند و طوری طراحی شدهاند که هر ۹۶ دقیقه یک بار، در ارتفاع ۵۲۰ کیلومتری به دور زمین بچرخند.
یانگ لیو، رئیس فاکسکان از زمانی که مسئولیت را در سال ۲۰۱۹ از تری گو گرفت، به دنبال راههایی برای متنوع کردن کسب و کار این شرکت بوده و روی وسایل نقلیه برقی، سلامت دیجیتال و روباتیک و همچنین فناوریهای هوش مصنوعی، نیمهرساناها و ماهوارههای ارتباطی تمرکز کرده است.
لیو در مصاحبهای با بلومبرگ بیزینس ویک گفت: من باید چیزی پیدا می کردم تا شرکت بتواند برای ۱۰، ۱۵ سال آینده رشد کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، برآوردهای مختلف نشان میدهد ارزش فاکسکان که سومین کارفرمای خصوصی بزرگ جهان پس از والمارت و آمازون است، در سال میلادی جاری، حدود شش درصد افت کرده و به ۱۹۲ میلیارد دلار میرسد.
منبع: ایسنا