ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مجله آلمانی اشپیگل به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است تلگرام به شماری از درخواستهای دفتر پلیس جنایی فدرال آلمان برای در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربران این سرویس پیام رسان در ارتباط با مظنونین فعالیتهای تروریستی و سوءاستفاده از کودکان پاسخ داده است.
سال گذشته اعلام شد ۹۸.۸ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت متصل هستند، اما بر اساس معیار جدیدی که وزارت ارتباطات برای متصل بودن روستاها به اینترنت مدنظر قرار داده است، میانگین اتصال روستاها به اینترنت به حدود ۸۰ درصد رسید.
تفاهم نامه جامع همکاری های مشترک مابین ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باحضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسید.
مجامع عمومی عادی سالیانه، عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده و عمومی فوق‌العاده شرکت ارتباطات سیار ایران، روز یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
واتس اپ پشتیبانی از iOS۱۰ و ۱۱ iOS را متوقف می کند. از کاربران آیفون خواسته شده برای ادامه استفاده از این نرم افزار پس از ۲۴ اکتبر، آخرین نسخه سیستم عامل اپل را نصب کنند.
نشست تخصصی تشریح محورهای برگزاری اولین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات به همت مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول و با همکاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق و سندیکای مخابرات برگزار شد.

رویداد نهایی ششمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر (مهما) که با حمایت مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول اجرایی شد، عصر امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، در محل ساختمان ابوریحان این دانشگاه آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.
واتساپ در حال کار بر روی ویژگی جدید پیش نمایش لینک‌های به اشتراک گذاشته توسط کاربران می‌باشد. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند علاوه بر لینک مربوطه، به تصویر و اطلاعات بیشتری از آن لینک دسترسی پیدا کنند.
همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، تعدادی از پروژه‌های ارتباطی کشور با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران ارشد حوزه ICT کشور و حضور ویدئوکنفرانسی چند استاندار، فرماندار و مقامات محلی و روستایی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.
در نهمین جشنواره ستارگان روابط‌عمومی ایران، همراه اول بدلیل پیشرو بودن در خدمات ارتباطی دیجیتال، موفق به دریافت نشان‌های «ستاره ملی روابط عمومی در حوزه روابط‌عمومی دیجیتال» و «ستاره طلایی روابط‌عمومی ایران» شد.
آپوفیس یک سیارک نزدیک به زمین و بالقوه خطرناک با قطر تقریباً ۱۲۱۰ فوت است. احتمال برخورد این سیارک با زمین در آوریل حدود ۲.۷ درصد بود.