ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

ایلان ماسک روز جمعه دادخواستی را در مخالفت با درخواست شرکت توییتر (NYSE:TWTR) برای پیگیری سریع محاکمه در مورد برنامه وی برای فسخ قرارداد 44 میلیارد دلاری خود با این شرکت رسانه های اجتماعی، تنظیم کرده است.

متا نخستین گزارش سالانه حقوق بشر خود را منتشر کرد.  شرکت مادر فیس بوک متهم است سالها نسبت به آزار آنلاینی که به خشونت در نقاط مختلف جهان( از جمله هندو میانمار) شده، بی تفاوت بوده است.
اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر که بهمن‌ماه سال گذشته با حمایت همراه اول آغاز به‌کار کرده بود، عصر امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱، با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و با معرفی گروه‌های برگزیده به کار خود پایان داد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ثبت‌نام بیش از ۷۵۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان خبر داد و اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان پایان هفته جاری تمدید شد.
تیم‌های منتخب فن‌چالش طراحی و ساخت ماهواره‌های مکعبی که با راه یافتن به دور دوم این فن‌چالش، وارد عرصه ماهواره‌های پروازی شدند در رویداد کیوبِست مورد تقدیر همراه اول به عنوان حامی، قرار گرفتند.
یکی از وعده‌های دولت سیزدهم تسهیل در کسب‌وکارهای اینترنتی و افزایش سرعت اینترنت بود، به‌نوعی که رئیس جمهوری وعده اینترنت رایگان برای اقشار ضعیف و با سرعت بالا را داده بود و وزیر ارتباطات هم یکی از برنامه‌هایش را رساندن فیبر نوری به تک‌تک خانه‌های مردم، اجرای پروژه فیبر در منزل و سرعت‌های چند گیگی اینترنت اعلام کرد.