علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

هپاتوبلاستوما شایع ‌ترین سرطان کبد بدخیم است که اغلب، کودکان زیر 3 سال را تحت تاثیر قرار می دهد. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبرگ، در یک مطالعه جدید، با بررسی مدل موش هپاتوبلاستوما، گزارش داده اند که فاکتور گرماشوک پروتئین 1 (HSF1) برای رشد تهاجمی تومور ضروری است و می تواند یک هدف دارویی مناسب برای درمان این بیماری باشد.
شرکت فناوری پزشکی«سینکرون» نتایج یک آزمایش بالینی را منتشر کرده که نشان می دهد بیماران فلج با کمک یک ایمپلنت اتصال مغز به رایانه توانسته اند سیگنال های عصبی ارسال کنند.
دکتر "نیکلاس رووان" گفت: حس بویایی با افزایش سن مانند حس های دیگر بدن ضعیف می‌شود و کاهش حس بویایی در سالمندان می تواند نشانه آغاز ضعف و ناتوانی باشد.
هاشیموتو یک نوع بیماری خود ایمنی تیروئید است و به علت ساخته شدن آنتی بادی علیه نوعی آنزیم ایجاد می‌شود که مسئول ساخته شدن هورمون تیروئید در غده تیروئید است.
ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که وظایف مهمی در بدن دارد. این ویتامین به تولید کلسیم، ساخت و مراقبت از استخوان‌ها کمک می‌کند و در تنظیم سیستم ایمنی و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها مؤثر واقع می‌شود.
دارو معجزه‌ای است که نام آن با پایان پیدا کردن درد و ناراحتی گره خورده، اما حتی تصور اینکه شما بعد از شروع مصرف داروی تجویزیِ پزشک‌تان با عوارض جانبی آن مواجه شوید هم دشوار است.
هیپوکسی می‌تواند در نتیجه مصرف داروهای خاص یا حمله آسم رخ دهد؛ این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که اکسیژن خون بویژه در شریان‌ها پایین‌تر از حد معمول باشد.
طبق تحقیقات دانشمندان، اضافه وزن می‌تواند سلول‌های سیستم ایمنی افراد را با افزایش سن برای چشم‌هایشان تخریب کند.
اغلب افراد پس از غذا خوردن، به نوشیدن چای، چرت بعد از ظهر، میوه خوردن و… عادت دارند و معتقدند این اعمال به هضم بهتر غذا کمک می‌کند؛ این در حالی است که پیروی از چنین عادات اشتباهی، منجر به ناراحتی‌های گوارشی، سوء هاضمه و حتی عدم جذب مواد مغذی خواهد شد.