با این گیاهان میگرن را دور بزنید

کنفرانس علمی درمان گیاهی میگرن با سخنرانی سعید کیانبخت، متخصص فارماکولوژی و عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی برگزار شد. مخاطبین این دوره، پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی بودند. این کنفرانس به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزش‌های مجازی جهاد دانشگاهی (امجد) برگزار شد.
تصویر با این گیاهان میگرن را دور بزنید

به گزارش سایت خبری پرسون، کیانبخت با اشاره به اینکه میگرن، یک بیماری شایع عصبی است که باعث درد شدید و احساس تپش در یک طرف سر می‌شود، گفت: این بیماری معمولا شامل سردرد همراه با حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به نور، بو یا صدا، سرگیجه، اختلالات بینایی و سوزن سوزن شدن یا بی حسی صورت، دست‌ها یا پا‌ها است.

وی، به گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی پیشگیری‌کننده از حملات میگرن اشاره کرد که از جمله آن‌ها می‌توان از کورکومین، بالنگ، و گشنیز و همچنین منتول و بابونه به عنوان دارو‌های تسکین‌دهنده حمله حاد میگرن، نام برد.

کیانبخت تأکید کرد: تاکنون ۱۹ کارآزمایی بالینی، اثرات بابونه گاوی، سایبان، اسانس نعناع، گشنیز، بالنگ، گل محمدی، بابونه و اسطوخودوس را بر میگرن بررسی کرده‌اند. نتایج درباره اثربخشی بابونه گاوی، متناقض است و شواهد مثبت، ولی محدودی برای سایبان وجود دارد.

کنفرانس علمی درمان گیاهی میگرن با امتیاز بازآموزی و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد و آخرین یافته‌های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

462642