علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

سرماخوردگی علائم زیادی مانند تب و آبریزش بینی و خستگی مفرط دارد که فرد را از انجام کارهای روزمره باز می‌دارد. همه ما دوست داریم سریع‌تر از شر سرما خوردگی راحت شویم و آن را درمان کنیم. در این مطلب معجزه برای درمان سرماخوردگی ؛ درمان فوری سرماخوردگی در عرض یک روز را می‌خوانید.
برای داشتن زندگی سالم و عمری طولانی باید مغزی سالم داشته باشید اما علائم ساده ای که هیچ توجهی به آن ها ندارید ممکن است نشانه مشکلات مغزی باشند.
متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری، ضمن اشاره به ۴ سرطان شایع دستگاه مجاری ادراری، به معرفی کُشنده ترین آنها پرداخت.
محققان آمریکایی بیمارستان زنان و بریگهام، شواهد جدیدی یافته اند که نشان می دهد، ویتامین D ممکن است در افراد با شاخص توده بدنی (BMI) بالا، به شیوه ای متفاوت متابولیزه شود.
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: انحراف صورت، اختلال تکلم و اینکه بخشی از بدن حرکت را از دست بدهد، سه علامت اصلی سکته مغزی است؛ ممکن است تاری دید، سرگیجه و احساس مورمور باشد اما سه علائم اصلی همان است.
دانشمندان با استفاده از فناوری میکروسوزن، «پچ هوشمند» خلاقانه ایجاد کرده‌اند که می‌تواند علائم هشداردهنده آلزایمر را فقط در ۶ دقیقه، قبل از اینکه علائم بیماری ظاهر شود، تشخیص دهد.
اغلب در مراحل اولیه سرطان، علائمی وجود دارد که توجه به آن‌ها به‌ویژه در افرادی که سابقه فردی یا خانوادگی سرطان دارند، به تشخیص زودهنگام سرطان کمک می‌کند.