علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

تیمی از پژوهشگران انستیتو پاستور فرانسه ویروس جدیدی را شناسایی کردند که عامل یک بیماری مرموز کبدی است. این ویروس یک گونه سیرکوویروس ناشناخته بوده و نام موقت آن Human Circovirus 1 (HCirV-1) است.
متخصص بیماری‌های پوست ضمن تشریح علل بروز اسکار یا جای زخم، نسبت به مصرف کرم‌های دست‌ساز موجود در فضای مجازی و عطاری‌ها هشدار داد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر هدفمند بودن کارنامه دانشی سودمند مولود بیان کرد: تولید محصولات دانش بنیان که در جهان رقابت ناپذیر باشد؛ نیازمند سرمایه گذاری بیشتر در حوزه علم و فناوری است.

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: اگر سرفه بعد از چند هفته ادامه داشته باشد و یا همراه با علایمی چون خلط غلیظ و آزاردهنده، تنگی نفس، احساس خفگی و اختلال در بلعیدن باشد باید به پزشک مراجعه شود.
آلودگی به «شپش» مخصوص به طبقه اجتماعی خاصی نبوده و کل افراد جامعه به خصوص در فصل های سرد سال شاید به آن مبتلا شوند.
یک بررسی جدید بوسیله پژوهشگران آمریکایی نشان داد سالمندان دچار نقصان شنوایی شدید با احتمال بیشتری ممکن است دچار زوال عقل شوند، اما در زیرگروهی از این سالمندان که از سمعک استفاده می‌کردند، موارد زوال عقل کمتر بود.
با شروع فصل سرما معمولا شیوع بیماری هایی همچون سرماخوردگی و آنفلوآنزا شدت پیدا می کند و سرفه یکی از نشانه های بروز بیماری در دستگاه تنفسی است که زمستان امسال نیز تعدد افرادی که در جامعه سرفه می کنند را بیشتر شاهدیم که در همین راستا با هدف معرفی سرفه و علل بروز آن با یک متخصص بیماریهای عفونی به گفت و گو نشستیم.
امروزه فست فودها، چنان در سبدغذایی مردم و افراد مختلف در هر سنی وارد شده‌اند که جدایی از آن‌ها امری بسیار سخت تلقی می‌شود. اما این غذاهای نوظهور، چه بلاهایی به سر سلامت آدم می‌آورند؟ محققان کشور در پاسخ به این سؤال، تأثیرات این غذاها روی حافظه را بررسی کرده‌اند.