کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

«نشر شاهد» به دلیل هنجارشکنی و انتشار تصویر بدون حجاب قانونی و شرعی برخی کارکنان اپلیکیشن طاقچه در فضای مجازی، از قطع همکاری خود با این استارتاپ خبر داد.

۱۴، ۱۵ و ۱۶ مردادماه قرار است نشست‌های تخصصی برگزیدگان «مهرواره هوای نو» و برگزیدگان تشکل‌های دینی با مسئولان فرهنگی و اجرایی کشور با موضوع نقش بانوان در هیأت‌ها برگزار و در نهایت اختتامیه مهرواره هوای نو عصر روز دوشنبه ۱۶ مردادماه در تالار وحدت برگزار شود.

نشر نقش جهان درصدد بازنشر «مدرنیته و مدرنیسم»، «پُست‌مدرنیته و پُست‌مدرنیسم» و «صورت‌بندی مدرنیته و پُست‌مدرنیسم» برآمد.
انتشار عکسی منسوب به اپلیکیشن «طاقچه» در روزهای اخیر حاشیه‌هایی را ایجاد کرده و تعدادی از ناشران عمدتا با کتاب‌های مذهبی خواستار توقف همکاری با این اپلیکیشن شده‌اند. حالا «طاقچه» در این‌باره توضیح داده است.

در پی انتشار اخباری مبنی برجذب ۴۰۰ نیروی انسانی در وزارت فرهنگ و جریان‌سازی‌های منفی خبری از سوی برخی رسانه‌ها، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.
کتاب «ساجی» نوشته «بهناز ضرابی‌زاده» با صدای فضه‌سادات حسینی توسط موسسه سماوا صوتی و راهی بازار نشر شد.
با اکران فیلم «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان، کتابی که فیلم از آن اقتباس شده به صدر فهرست پرفروش‌ترین‌ها رسید.
رئیس مجلس صربستان و هیات همراه به منظور افزایش تعاملات فرهنگی میان دو کشور ضمن بازدید از تالار ملل و پنجره کشور صربستان در کتابخانه ملّی ایران، با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

گفته می‌شود گوگل به طور مخفیانه ابزار هوش مصنوعی جدید خود را موسوم به «جنسیس» در اختیار برخی سازمان‌های خبری و خبرگزاری‌ها قرار داده است و این نگرانی را به وجود آورده که شاید شغل روزنامه‌نگاری در معرض تهدید قرار بگیرد.